دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1395 - 13:50
در گفت‌وگو با آنا؛

رضا آسترکی: ستاره‌های پارالمپیک آزرده خاطر شدند/ مسئولان وزارت می گویند زمان ورود را نمی دانستیم!/ پارالمپیک تلخی در تاریخ ثبت شد

مربی تیم وزنه‌برداری معلولین و جانبازان گفت: ورزشکارانی که چند شب پیش به ایران برگشتند همگی ستاره‌های پارالمپیک بودند اما متاسفانه هیچ کدام از مسئولان وزارت ورزش به استقبال آنها نیامدند که این موضوع باعث دلخوری قهرمانان شده ‌است.
کد خبر : 118949

رضا آسترکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره عملکرد تیم وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های پارالمپیک گفت: «‌در این رقابت‌ها با 6 وزنه‌بردار راهی ریو شدیم که خوشبختانه دو مدال طلا و یک برنز حاصل کار ما بود.»


وی در مورد عملکرد سیامند و رکوردشکنی او در این رقابت‌ها اظهار کرد: «‌بعد از رقابت‌های پارالمپیک لندن، سیامند قول داده بود که در پارالمپیک بعدی به طور حتم رکورد بیشتری خواهد زد که خدا را شکر این اتفاق هم افتاد. او در نخستین حرکت خود وزنه 270 کیلوگرم را مهار کرد و رکورد پارالمپیک را در همان حرکت نخست به نام خود کرد اما در حرکت دوم وزنه 300 کیلویی را مهار و رکورد 296 کیلویی خودش در جهان را شکست. سیامند در حرکت سوم رکورد 305 کیلوگرم را به جای گذاشت. البته او به این رکورد قانع نشد و در حرکت بعدی وزنه 310 کیلوگرم را مهار کرد. در واقع سیامند سه بار متوالی رکورد شکست و برای ایران افتخارآفرینی کرد.»


وی ادامه داد: «در تمرینات قبل از پارالمپیک سیامند رکورد 315 کیلوی را هم مهار کرده بود و در این رقابت ها وقتی دیدیم شرایط مهیا است تصمیم گرفتیم که رکوردشکنی را ادامه دهیم و خوشبختانه موفق هم شدیم.»


آسترکی همچنین به وضعیت روحی و روانی سیامند قبل از رکوردشکنی اشاره کرد و گفت:« ناداوری که در حق بهداد سلیمی شده بود بر روی سیامند کمی تاثیر گذاشته بود به همین دلیل ما قبل از اعزام به ریو در چندین جلسه از نظر روحی و روانی با سیامند کار کردیم و او را آماده کردیم. شرایط بهداد با سیامند بسیار متفاوت بود او بعد از آن آسیب دیدگی سخت به المپیک رسید که نشان دهنده قدرت بالای او بود اما سیامند این گونه نبود و قبل از اعزام بهترین وضعیت جسمانی را داشت.»


مربی تیم وزنه برداری در ادامه صحبت هایش به مرگ گلبارنژاد اشاره کرد و گفت:« امسال تلخ ترین پارالمپیک را تجربه کردیم و زمانی که خبر مرگ گلبارنژاد را به ما دادند شوکه شدیم. این ورزشکار که از وزنه‌برداران قدیمی هم بود درست یک روز بعد از اینکه از برزیل آمدیم فوت کرد.وقتی این خبر را شنیدم واقعا متاثر شدم و تمام صحنه هایی که با او در برزیل داشتم جلوی چشمانم آمد و مرگش را باور نمی کنم.»


استرکی همچنین به ورود غریبانه سیامند رحمان و ورزشکاران پارالمپیکی هم اشاره کرد و گفت: «ورزشکارانی که چند شب پیش به ایران برگشتند همگی ستاره‌های پارالمپیک بودند اما متاسفانه هیچ کدام از مسئولان وزارت ورزش به استقبال آنها نیامدند که این موضوع باعث دلخوری قهرمانان شده است. آنها توقع نداشتند وقتی به ایران می رسند از مسئولان وزارت کسی در فرودگاه نباشد و از این بابت بسیار آزرده خاطر شدند.»


وی گفت: «البته ما زمان مناسبی به ایران نیامدیم و شاید یکی از دلایل عدم حضور مسئولان همین بود چرا که ساعت 3 بامداد به فرودگاه رسیدیم اما این اتفاق تنها یک بار بود و قهرمانان انتظار داشتند. البته وزیر ورزش از ورزشکاران دلجویی کرد و گفته بود از ساعت ورود ورزشکاران اطلاعی نداشته است.»


استرکی در واکنش به اینکه مگر می شود وزارت ورزش از ورود ورزشکاران بی اطلاع باشد، عنوان کرد: «نمی دانم. دلیل مسئولان وزارت ورزش برای اینکه در فرودگاه حضور نداشتند و در مراسم اسقبال مدال آوران پارالمپیکی شرکت نکردند همین بود. البته شهنازی و مسئولان فدراسیون به فرودگاه آمده بودند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته