دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1395 - 14:43
مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

گوشت دام پس از ذبح باید 24 ساعت در یخچال نگهداری شود

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه گوشت دام بلافاصله بعد از ذبح قابلیت استفاده ندارد، عنوان کرد: گوشت باید به مدت 24 ساعت در فضای یخچال نگهداری شود تا قابلیت استفاده پیدا کند.
کد خبر : 117414

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر صادقی با بیان اینکه خون و ترشحات دام آلوده زمینه ابتلا به بیماری‌های خطرناک از جمله تب کریمه کنگو، تب مالت، سیاه زخم و کیست هیداتیک را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد:‌ شهروندان به منظور تامین سلامت خود و خانواده از ذبح غیر بهداشتی دام در معابر عمومی و واحدهای مسکونی خودداری کرده و برای انجام فریضه قربانی کردن به مراکز مورد تایید معاونت بهداشتی و شبکه‌های دامپزشکی مراجعه کنند.


مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه گوشت دام بالافاصله بعد از ذبح قابلیت استفاده ندارد و باید به مدت 24 ساعت در فضای یخچال نگهداری شود، اظهار کرد: در حال حاضر در تمامی کشتارگاه‌های فعال امکان نگهداری گوشت دام پس از ذبح فراهم شده است.


وی با بیان اینکه ذبح دام در معابر عمومی ممنوع است، یادآور شد: بر این اساس تیم‌های نظارتی از معاونت بهداشتی، اداره دامپزشکی و دادستانی در قالب گروه‌های سیار در سطح استان تشکیل شده است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با افراد برخورد قانونی خواهد شد.


دکتر صادقی با اشاره به برخی از روش‌های غلط و غیر بهداشتی برای ذبح دام، اضافه کرد: در برخی مواقع دیده شده است که قصابان و یا افرادی که نسبت به ذبح اقدام می‌کنند چاقو را با دهان خود نگه می‌دارند که این امر انتقال بیماری‌های مشترک میان انسان و دام را افزایش می‌دهد.



انتهای پیام/

برچسب ها: تب مالت دام گوشت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته