دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1395 - 12:30

اعضای بدن نوجوان قمی به بیماران نیازمند اهدا شد

مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: یک بیمار مرگ مغزی در قم اعضای بدن خود را به بیماران نیازمند اهدا کرد.
کد خبر : 116417

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ولی الله صمدی، مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم در این خصوص گفت: خانواده یک نوجوان 16 ساله اعضای بدن فرزندشان را به بیماران نیازمند اهدا کردند.


وی افزود: این بیمار در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود که پس از تشخیص کارشناسان مبنی بر مرگ مغزی، این نوجوان به بیمارستان دکتر شریعتی تهران منتقل و ارگا‌ن های حیاتی وی به بیماران نیازمند پیوند زده شد.


صمدی تصریح کرد: این نوجوان 16 ساله تنها فرزند خانواده بود که متاسفانه در اثر تصادف با ماشین دچار مرگ مغزی شده بود که پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشکان معالج طی چندین جلسه با خانواده وی، رضایت آنان گرفته شد و ارگان‌های حیاتی وی به بیماران نیازمند در لیست انتظار وزارت بهداشت و درمان اهدا شد.


مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: متاسفانه به دلیل بی‌اطلاعی خانواده‌ها علی رغم تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متاسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.


صمدی تصریح کرد: این نوجوان 16 ساله، پنجمین مورد مرگ مغزی از استان قم بود که طی سال ۹۵ به بیمارستان شریعتی تهران، جهت اهدای عضو اعزام شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته