دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1395 - 16:50

چمران: بررسی و نظارت با تحقیق و تفحص منافاتی ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه برای دفاع از حیثیت شورا و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی عنوان طرح ازتحقیق و تفحص به بررسی و نظارت تغییر کرد، گفت: تغییر عنوان طرح منافاتی با اصل بازررسی از سازمان املاک شهرداری ندارد.
کد خبر : 115641

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازتاب خبر طرح تحقیق و تفحص از املاک واگذار شده در شهرداری تهران در رسانه‌ها گفت: شورای شهر ابزارهای بسیاری برای نظارت و بررسی از عملکرد شهرداری تهران دارد و از آنجایی که همه اعضای شورا در این جلسه بر بررسی و نظارت از سازمان املاک شهرداری تاکید داشتند هیات رییسه شورا نیز در جهت اجرای مُر قانون عمل کرد.
وی در ادامه با اشاره به اختلاف نظر در خصوص عنوان طرح تحقیق و تفحص اضافه کرد: از آنجایی که در نه در آیین نامه شورا و نه در قانون شورا‌ها عنوانی با مضمون تفحص از واحد اجرایی تحت نظارت به میان نیامده است و همچنین عنوان تحقیق و تفحص در اذهان عمومی سابقه منفی را تداعی می‌کند، پیشنهاد شد عنوان طرح به تحقیق و بررسی از سازمان املاک شهرداری تغییر کند. که این موضوع مورد قبول برخی از اعضا واقع نشد و طرح تحقیق و تفحص از املاک به رای گذاشته شد که با 12 رای طرح به صورت عادی برای بررسی به کمیسیون‌ها رفت.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه خاطر نشان کرد: پیشنهاد دیگری با قید دو فوریت تحت عنوان "طرح بررسی و نظارت بر عملکرد سازمان املاک شهرداری تهران را با محتوی طرح پیشنهادی اولیه به رای گذاشته شد که با 16 رای از 27 نفر حاضر در جلسه، آراء لازم را کسب نکرد مجددا با قید یک فوریت طرح مذکور به رای گذاشته شد که در نهایت یک فوریت آن به تصویب رسید.


چمران در پایان تاکید کرد: آنچه امروز بر آن به جمع بندی رسیدیم حفاظت از حیثیت اعضا شورا بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته