مانا استاد محمد: گیلآبادی بعد از چند سال دوری از تئاتر در اولین شب اجرا موفق بود + تصاویر
به گزارش روابط عمومی گروه، مانا استاد محمد درباره حضور خود و اجرای عمومی تئاتر «سپنج رنج و شکنج فرخنده» گفت: یکی از مهمترین نکتههای این اجرا این بود که آقای گیل آبادی از سه اپیزود تنها اپیزود اول را انتخاب کردهاند و با نگاهی متفاوت و برداشت خاص خودشان نمایشنامه را اجرا کردند. ممکن است مخاطبی که نسبت به متن آشنایی داشته باشد در مواجهه با اجرا نتواند نقطه نظرهای نویسنده را به دلیل نوع تفاوتی که در برداشت از متن بوده، پیدا کند؛ البته این نکته برای خود من بسیار جذاب بود که بتوانم از یک متن خوانشی جدید داشته باشم.
استاد محمد در ادامه در رابطه با بخش گپ میهمان با تماشاچیان گفت: از اینکه گروه به متن بسیار مومن بودند خیلی سپاسگذارم؛ اینکه تغییراتی که نشات گرفته از نگاه کارگردان بوده را با خلاقیت های فرمی به کار اضافه کردهاند اتفاق خوبی است و برای من بسیار جذاب است که بدانم در شب های دیگر با حضور میهمانان دیگر چه تعداد فرخنده معرفی می شود و این نکته که زمانی که هنوز فرخنده را نمی شناسند و هنوز میان مونولوگ ها سر در گم هستند، باید از فرخنده زندگی خودشان بگویند برایم جذاب است.
دختر زنده یاد استاد محمد در ادامه صحبت هایش اضافه کرد: من از تماشاگران در هنگام روایت خاطره ای از پدرم جوابم را گرفتم و به آن چیزی که می خواستم رسیدم، همین که با نگاهاشان از من سوال پرسیدند و به گفتوگو وادار و وارد بازی شدند برایم کافی بود.
مانا استاد محمد افزود: در این نمایشنامه با توجه به مفهومی که از آن استنباط می شود هیچکس حاضر به آسیب رساندن به فرخنده نیست، بلکه همه حافظ و نگران او هستند، اما نادانسته آسیب هایی به او وارد می کنند. درست مثل زمانی که پدربزرگم برای محافظت از پدرم در کودکی تمام کبوترهای پدرم را می کشد و پدرم بعد از گذشت سال ها در سن 60 سالگی با هق هق این خاطره را تعریف می کرد. این اولین مواجهه استاد محمد با تلخی های زندگی بود و در حقیقت این همان ماجرایی است که محمود استاد محمد با آن فرخنده شد.
وی در پایان اظهار کرد: احساس می کنم دکتر گیل آبادی با وجود اینکه بعد از چند سال به صحنه تئاتر برگشتهاند، اما در اولین شب، اجرای بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند.
انتهای پیام/