دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1395 - 12:08
رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته:

سوختگی در ایران 8 برابر متوسط جهانی است/ سالانه 1350 نفر در اثر برق گرفتگی دچار قطع عضو می‌شوند

رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته عنوان کرد: 8 برابر متوسط جهانی در کشور ما سوختگی اتفاق می‌افتد و جز کشورهای بدی در زمینه سوختگی هستیم.
کد خبر : 114208

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر محمد جواد فاطمی، رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته، اظهار کرد: افراد دچار سوختگی همانند تمام افراد حق زندگی دارند و این وظیفه همه ماست که این مسئولیت اجتماعی را در خصوص ناهنجاری‌های جامعه انجام دهیم.


وی افزود: 8 برابر متوسط جهانی در کشور ما سوختگی اتفاق می‌افتد و جز کشورهای بدی در زمینه سوختگی هستیم حتی از هند و پاکستان و حتی کشورهایی که از لحاظ اقتصادی ضعیف‌تر هستند وضعیت بدتری داریم متاسفانه سالی 1350 نفر در اثر برق گرفتگی دست و پایشان قطع می‌شود.


رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته عنوان کرد: تقریبا هیچ یک از تخت‌های سوختگی استاندارد نیست و مرگ و میر در کشورمان معادل 30 تا 40 سال پیش کشورهای دیگر است


وی ادامه داد: بیمار سوخته که از بیمارستان سوختگی ترخیص می‌شود چون حمایت اجتماعی، روانی و اقتصادی ندارد به عنوان یک معلول به شناخته می‌شود.


فاطمی اظهار کرد: از مسئولان انتظار داریم به وظیفه خود عمل کنند و این امر تا زمانی که فشار اجتماعی وجود نداشته باشد میسر نخواهد شد و از هنرمندان، بازیگران و حامیان بیماران سوخته می‌خواهیم تا با فشارهای اجتماعی، شفاف سازی و عریان بیان کردن مشکلات بیماران سوخته و همچنین فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری از سوختگی به بیماران سوخته یاری و کمک رسانند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته