بازگشت 76 هزار و 449 دانش آموز بازمانده از تحصیل به کلاسهای درس
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد دیمهور در خصوص جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان دوره ابتدایی، گفت: انسداد مبادی بیسوادی با تاکید بر شناسایی، جذب دانش آموزان بازمانده، برگزاری کلاسهای جبرانی برای رفع نواقص یادگیری دانش آموزان در معرض تکرار پایه و ترک تحصیل از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش در این 2 سال اخیر است.
وی از اجرای برنامه آموزش تلفیقی فراگیر با تأکید بر دانش آموزان دیرآموز پایه اول خبر داد و افزود: در طول 2 سال اجرای برنامه انسداد مبادی بیسوادی 769 دانش آموز بازمانده و ترک تحصیل جذب نظام آموزش رسمی کشور شدهاند که از این تعداد 37 هزار و 463 نفر دختر و 38 هزار و 986 نفر آنها پسر است.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: توسعه کمی و کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری به منظور شناسایی دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری، آموزش اولیای دانش آموزان پایه اول ایتدایی، آموزش تخصصی معلمان کلاسهای چند پایه جهت ارتقای سطح مهارتهای حرفهای، افزایش آگاهی اولیای دانش آموزان مدارس روستایی از طریق جلب مشارکت آنان در فعالیتهای آموزش و یادگیری و احیای راهبران آموزشی و تربیتی برای کلاسهای چند پایه روستایی و عشایری از اقدامات این وزارتخانه برای انسداد مبادی بیسودای است.
دیمهور یادآور شد: همچنین برگزاری دورههای آموزشی ارزشیابی کیفی توصیفی برای اولیا دانش آموزان پایه اول در جهت آگاهی بخشی، احصای اطلاعات علل مردودی دانش آموزان و ارائه گزارش در جهت جلوگیری از ترک تحصیل به استانها، تلاش جهت استقرار مناسب برنامه ارزشیابی کیفی- توصیفی در جهت رسیدن به اهداف یادگیری و تلاش در جهت کاهش افت تحصیلی، اجرای برنامه تدبیر و اجرای برنامه تعالی مدیریت به منظور ارتقای کیفیت عملکرد مدیران مدارس ابتدایی و ... از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در راستای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان دوره ابتدایی است.
انتهای پیام/