دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1401 - 10:11
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد؛

ترک تحصیل دانش آموزان در ولز به دلیل افزایش سرسام آور هزینه‌ها

ترک تحصیل دانش آموزان در ولز به دلیل افزایش سرسام آور هزینه‌ها
گزارش‌ها نشان می‌دهد که افزایش سرسام آور هزینه‌ها روی تحصیل دانش آموزان و ترک تحصیل آن‌ها در ولز تاثیر زیادی گذاشته است.
کد خبر : 814680

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، گزارش‌ها از بریتانیا نشان می‌دهد که افزایش سرسام آور هزینه‌ها روی تحصیل دانش آموزان و ترک تحصیل آن‌ها در ولز تاثیر زیادی گذاشته است.

نتایج تحقیقات کمیته آموزش نوجوانان نشان می‌دهد که افزایش هزینه‌های سرویس مدارس، لباس‌های فرم، لوازم التحریر و دیگر تجهیزات مدرسه‌ای باعث شده است که برخی والدین بچه‌های خود را به مدرسه نفرستند و تعداد آن‌ها در حال افزایش است.

در گزارش این کمیته آمده است که شواهد نگران کننده‌ای از والدین درباره تاثیر هزینه‌ها بر شرایط دوره‌های تحصیلی شنیده است از جمله دانش آموزانی که نتوانستند به دلیل افزایش قیمت سوخت و افزایش هزینه سرویس اتوبوس مدرسه در امتحانات حاضر شوند و ترم تحصیلی را از دست دادند.

براساس این گزارش، داده‌های جدید همچنین نشان می‌دهد که برخی از کودکان در ولز ترم جدید سال تحصیلی را از دست داده‌اند.

آمار‌های رسمی دولت ولز نیز نشان می‌دهد که دانش آموزانی که واجد شرایط دریافت غذای رایگان هستند به احتمال زیاد در ترم جدید ترک تحصیل می‌کنند.

آمار‌های دولتی همچنین نشان میدهد که میزان غیبت غیرمرتبط با ویروس کرونا در مدارس ولز بسیار بیشتر از میزان غیبت دانش آموزان در دوران قبل از کرونا است.

این گزارش در ادامه نشان می‌دهد که والدین در ولز همچنین نگران افزایش سرسام آور قیمت یونیفورم‌های مدارس علیرغم حمایت‌های دولتی هستند. کمیسیونر کودکان دولت ولز می‌گوید هزینه‌های مدارس از جمله کتاب و لوازم التحریر، تجهیزات الکترونیک و دیگر وسایل برای کودکانی که به سختی می‌توانند غذا بخرند بسیار گران است. 

این گزارش افزود، در سال تحصیلی جدید، بیشترین غیبت مربوط به دانش آموزانی است که واجد شرایط غذای رایگان در مدرسه هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترک تحصیل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته