دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1395 - 15:25

لزوم توسعه قطار حومه‌ای برای تدوین برنامه کلانشهرها

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: وسعت زیاد و همچنین تقاضا برای حمل و نقل ریلی در اطراف کلان شهرها، راه‌آهن را بر آن داشته است تا برنامه‌های توسعه‌ای را برای شهرهای بزرگ تدوین و در دستور کارهای خود قرار دهد تا مردم در این مناطق بتوانند با استفاده از حمل ونقل ریلی به سهولت تردد کنند.
کد خبر : 112683

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن، علیم یارمحمدی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان و تمام دست‌اندرکاران صنعت حمل‌و‌نقل ریلی کشور باید با رویکرد مثبت برنامه‌های توسعه حمل‌و‌نقل ریلی را دنبال کنند، اظهار داشت: نمایندگان مجلس در جهت توسعه حمل و نقل کشور به ویژه صنعت ریلی و اینکه کشور به سمت و سوی کاهش آلودگی هوا و سرعت و ایمنی بالا در جابه‌جایی برسد، تلاش‌های بسیاری برای تحقق اهداف راه‌آهن دارند.


نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی بسیار ضرورت دارد، بیان کرد: با توجه به کمبود منابع مالی در این عرصه در صورتی که بتوانیم این بخش از حمل و نقل را در جهت ورود سرمایه‌گذاران سوق دهیم، به مرور شاهد تحولات مثبتی در عرصه حمل و نقل ریلی به ویژه در بخش ترانزیت و در نتیجه بازارهای جهانی خواهیم بود.


وی توسعه ریلی درون و برون‌شهری را نیازمند همکاری و تعامل بیشتر سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با حمل و نقل دانست و افزود: توسعه خطوط حومه‌ای در کلان‌شهرها در کوتاه‌مدت و بلندمدت تاثیرات مثبتی بر رشد اقتصاد ملی، حفظ محیط زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت خواهد گذاشت و سهم حمل‌و‌نقل ریلی را در جابه‌جایی مسافر افزایش خواهد داد.


وی با بیان آنکه استان‌هایی با ظرفیت بالای مسافر باید از توسعه خطوط ریلی حومه‌ای بهره مند شوند، افزود: با حرکت به سوی خصوصی‌سازی و واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی، به طور حتم شبکه حمل و نقل ریلی کشور به اهداف اصلی خود خواهد رسید.


وی خاطر نشان کرد: در چشم‌انداز توسعه حمل و نقل ریلی، توسعه خطوط ریلی و خطوط حومه‌ای به ویژه تهران به مقاصد مختلف هدف‌گذاری شده، بنابراین احداث و توسعه خط آهن کشور باید با سرعت بیش‌تری دنبال شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته