دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1395 - 10:18
کارشناس کشتی در گفت وگو با آنا

خادم بهتر است از سرمربیگری تیم ملی کنار بکشد/ عملکرد رئیس فدراسیون در نتیجه نگرفتن کشتی فرنگی در ریو تاثیر داشت

مربی سابق تیم ملی گفت: کشتی فرنگی هم زیرنظر فدراسیون کشتی است و نتیجه نگرفتن آن در المپیک به عملکرد رئیس فدراسیون برمی‌گردد.
کد خبر : 112498

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی کشتی آزاد موفق شد در المپیک ریو با کسب 3 مدال طلا، نقره و برنز به کارش در این رقابت‌ها پایان دهد و بهترین نتیجه 16 سال اخیر این تیم در المپیک را به دست بیاورد. رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی که به عنوان سرمربی تیم هم فعالیت می‌کند، قبل از این المپیک اعلام کرده بود بعد از این رقابت‌ها از سرمربیگری تیم ملی کنار می‌کشد و کارش را فقط در ریاست فدراسیون ادامه می‌دهد.


محسن کاوه در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد نتایج تیم ملی کشتی آزاد در المپیک ریو گفت: «همیشه در المپیک بار مدال گیری کاروان ایران بر دوش کشتی‌گیران بود و در این المپیک هم شاهد بودیم از 8 مدالی که کاروان ایران گرفت 5 مدال را کشتی گیران گرفتند. از نظر مدال‌گیری عملکرد تیم ملی کشتی آزاد مثبت بود ولی می‌توانستیم مدال‌های بیشتری را هم کسب کنیم.»


وی ادامه داد: «البته همیشه عواملی باعث می‌شود تا نتایج دلخواه به دست نیاید، عواملی مانند مصدومیت، ناداوری و حتی اشتباهات کشتی گیران. در المپیک ریو هم کشتی گیران ما اسیر مصدومیت شدند و هم در چند کشتی داوران با قضاوت های یکطرفه باعث باخت آنها شدند. جوانان کم تجربه ما هم که برای اولین بار در المپیک حاضر می‌شدند بر اثر کم تجربگی و اشتباهات فردی خیلی زود از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.»


کاوه در رابطه با جدایی رسول خادم از سرمربیگری تیم ملی بعد از المپیک و تمرکزش روی ریاست فدراسیون کشتی بیان کرد: «من قبلا هم اعلام کردم که موافق کار همزمان در دو جبهه نیستم و این مساله باعث می‌شود که کارها جلو نرود. به نظر من رسول خادم باید در مسند ریاست فدراسیون به کشتی ایران خدمت کند و حضور همزمانش هم در ریاست فدراسیون کشتی و هم به عنوان سرمربی تیم ملی به ضرر خودش است.»


وی در مورد عملکرد فدراسیون کشتی و در راس آن رسول خادم در المپیک ریو افزود: «اگر بخواهیم فقط به عملکرد تیم ملی کشتی آزاد که هدایتش بر عهده رسول خادم بود نگاه کنیم، نتیجه این تیم مثبت است؛ ولی کشتی فرنگی هم زیرنظر فدراسیون کشتی است و نتیجه نگرفتن آن در المپیک به عملکرد رئیس فدراسیون برمی‌گردد.»


مربی سابق تیم ملی در رابطه با کشتی‌های رضا یزدانی در مسابقات المپیک ریو گفت: «رضا یزدانی چند سال برای کشتی ایران افتخارآفرینی کرد و مدال نگرفتنش در المپیک از ارزش‌های این قهرمان کم نمی‌کند. او قبل از المپیک با بدشانسی روبرو شد و مصدوم شد و همین مساله باعث شد تا از وضعیت مطلوبش خارج شود. اما در المپیک هم کشتی‌های بدی نگرفت و در مسابقه دوم مقابل حریف آذربایجانی دیدیم که داوران حق او را خوردند و باعث شدند تا یزدانی به مرحله بعد صعود نکند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته