دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حمایت بنیاد رودکی، انستیتو گوته و سفارت فدرال آلمان در ایران

کنسرت و ورک‌شاپ مارکوس دتربک در ایران و آلمان

کنسرت و ورک‌شاپ مارکوس دتربک از آلمان با همکاری Jan Schumacher معاون رئیس انجمن کرال اروپا و با حمایت بنیاد رودکی، انستیتو گوته و سفارت فدرال آلمان در ایران برگزار خواهد شد.
کد خبر : 111409

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، ورک‌شاپ مارکوس دتربک از آلمان 6 تا 8شهریورماه برگزار خواهد شد و کنسرت آن هم به رهبری مارکوس دتربک از آلمان 9 شهریورماه برپا می‌شود.


این اجرا تجربه‌ای متفاوت است که با گردهمایی گروه های آوازی از سرتاسر کشور با هدف گسترش فرهنگ آوازخوانی دسته جمعی و تبادل فرهنگی- هنری میان ایران و آلمان در این رویداد هنری فرهنگی شکل می‌گیرد.


طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پس از انجام مراحل ثبت نام، لیست قطعاتی که در ورک شاپ تمرین می‌شود، برای گروه‌ها و افراد ارسال می‌شود تا با آمادگی و اشراف کامل بر قطعه در ورک‌شاپ حضور پیدا کنند. در پایان دوره آموزشی، کنسرت رقابتی توسط گروه های شرکت کننده، برگزار خواهد شد.شرایط شرکت در کنسرت پایانی این است که تعداد اعضای گروه (خوانندگان کر) نباید کمتر از 8 نفر باشد، مدت زمان آثار ارائه شده برای چهار قطعه، حداقل 15 دقیقه و حداکثر 20 دقیقه باشد، دو قطعه به صورت آکاپلا اجرا شود و حداقل دو قطعه از دو دوره تاریخ موسیقی و نیز یک قطعه با تم برگرفته از موسیقی محلی یا موسیقی کلاسیک ایرانی و قطعه چهارم به انتخاب گروه باید اجرا شود.


همچنین برای هر یک از گروه‌های کر، ورک‌شاپ خصوصی برای تمرین رپرتواری که برای کنسرت پایانی در نظر دارند توسط Jan Schumacher، برگزار خواهد شد.


مارکوس دتربک معلم موسیقی، رهبر و نویسنده است که به عنوان رهبر مهمان و همین طور کارشناس خبره موسیقی در بسیاری از کشورهای اروپایی مثل: بلژیک، دانمارک، اتریش، سوئیس، ایتالیا، لهستان و اسلواکی حضور داشته است. گروه‌های کر به رهبری ایشان مانند مسابقه گروه های کر آلمان برنده جوایز متعددی شده‌اند. همچنین عمده تحقیقات و پژوهش‌های ایشان در زمینه آموزش گروه های کر و گروه های آوازی بوده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: بنیاد رودکی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب