دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1395 - 16:00

ایجاد امنیت انرژی با توسعه گازرسانی سراسری

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه مهمترین اقدام شرکت ملی گاز ایران طی دولت یازدهم، ایجاد امنیت انرژی و رفاه عمومی برای مردم بوده است، گفت:در واقع افزایش حجم تولید گاز با بهره‌برداری از فازهای 12،15،16،17 و 19 طی دولت یازدهم یکی از از عوامل مهم در ایجاد امنیت انرژی بوده است.
کد خبر : 111357

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حمیدرضا عراقی با بیان این که شرکت ملی گاز ایران در سال گذشته با تحویل حدود ٥٨ میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاه‌های کشور رکورد جدیدی ثبت کرد، افزود: در سال‌های 92، 93 و 94 به ترتیب 35، 50 و 57 میلیارد مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی تحویل شد و امسال نیز شاهد ارسال 65 میلیارد مترمکعب گاز به این بخش از مصرف خواهیم بود.
به گفته وی افزایش تحویل گاز به نیروگاه‌ها علاوه بر صرفه‌جویی اقتصادی منجر به افزایش روزهای پاک و حفاظت از محیط زیست که از جمله اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است، نیز شده است.
معاون وزیر نفت در ادامه با بیان اینکه در طول 50 سال گذشته این حجم سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های شرکت گاز در زمینه خطوط انتقال و شبکه شهری و روستایی تعریف نشده بود، تصریح نمود: اجرای این تعداد پروژه ظرف سال‌های 93 و 94 در طول فعالیت شرکت ملی گاز ایران بی‌سابقه بوده است.
عراقی، همچنین با اشاره به بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به 1205 روستا و آغاز گازرسانی به 556روستا در هفته دولت، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 20 هزار روستای کشور به شبکه گاز متصل شده است که این رقم تا پایان سال 96 به 30 هزار روستا خواهد رسید.
عراقی افزود: این شرکت طی دولت یازدهم در راستای اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی،محرومیت‌زدایی و انجام عدالت اجتماعی، سعی نمود تمام زیرساخت‌های لازم برای توسعه گازرسانی در داخل کشور بالاخص گازرسانی به روستاها را فراهم نماید که علاوه بر افزایش رفاه در این مناطق منجر به ایجاد امید به زندگی، اشتغال‌زایی و نشاط شد و این افتخاری برای کارکنان شرکت ملی گاز ایران است.
عراقی با تاکید بر اینکه سهم سبد گاز در انرژی کشور به 70 درصد رسیده است، از هدف‌گذاری برای گازرسانی به تمامی شهرها و روستاهایی که امکان گازرسانی از طریق خط لوله به آن نقاط وجود ندارد خبرداد و گفت : با تصویب شورای اقتصاد و در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، با هدف حفظ محیط زیست و افزایش رفاه عمومی، گازرسانی به نقاط دور دست، سخت گذر و جنگلی به روش CNG در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار دارد و در آینده ای نزدیک شهرها و روستاهایی که امکان گازرسانی به آنها از طریق خط لوله فراهم نباشد با این روش ( سی ان جی) از مزایای گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.
وی گفت:هم‌اکنون پروژه گازرسانی به چهار منطقه کشور(اصفهان,مازندران,خراسان جنوبی و ...) در دستور کار است که این پروژه‌ها در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند و اولین پروژه گازرسانی به روش سی‌ان‌جی به شهر بیدروبه از توابع شهرستان اندیمشک استان خوزستان در٢١ مردادماه امسال آغاز شد .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته