دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1395 - 17:15

رویدادهای دانشگاهی؛ از نقد و تصحیح متون خطی فارسی تا اردوی تفریحی کارکنان

مراسم جشن میلاد باسعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام رضا(ع) و تجلیل از آزادگان سرافرازشهرستان مرودشت در سالن حافظ واحد مردشت برگزار شد.
کد خبر : 110531

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سید ابراهیم حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در مراسم جشن میلاد با سعادت امام رضا (ع) و تجلیل از آزادگان سرافراز شهرستان مرودشت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، به بیان ویژگیها و خصلتهای امام هشتم شیعیان پرداخت و امام رضا (ع) را مایه فخرو مباهات همه مسلمانان جهان به ویژه ما ایرانیها دانست.


امام جمعه مرودشت نیز با تبریک به مناسبت اعیاد دهه کرامت وبر شمردن سیره نبوی و شرح کوتاهی از زندگی امام رضا (ع)، خصلت‌های انسان مومن را در سه شاخصه، حسن خلق مناسب و کنترل خشم و فروبردن غضب را به همراه فرو نگه داشتن چشم از الودگی‌ها و معصیت‌ها عنوان کرد.


حجت‌الاسلام قنبر علی احمدی در مورد کرامت انسانی با استناد به آیه شریفه (ولقدکرمنابنی‌آدم) یادآور شد که کرامت انسان مشروط به رهایی انسان از هوای نفسانی و خواهش‌ حیوانی اوست.


در این مراسم دهقان از آزادگان سرافراز شهرستان که سابقه ده سال اسارت را در کارنامه داشت به بیان خاطرات دوران اسارت پرداخت و اجرای برنامه مولود خوانی از سوی بهمنی از دیگر برنامه های این مراسم بود.


در این مراسم که به همت دفترفرهنگ اسلامی، ستادشاهد وامور ایثارگران وکانون قرآن وعترت برگزار شد، امام جمعه شهرستان مرودشت، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، رئیس دفتر فرهنگ اسلامی اینن واحد و جمعی از آزادگان سرافراز این شهرستان حضور داشتند.


مدیر جدید امور اداری واحد آباده منصوب شد


به پیشنهاد معاونت اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده و تصویب سرپرست واحد مدیر جدید امور اداری منصوب شد.


در حکمی از سوی دکتر محمد رستم پور سرپرست واحد آباده آقای حمید ایاز به سمت مدیر امور اداری منصوب شد.


در قسمتی از این حکم آمده است نظر به مراتب تعهد و تخصص جنابعالی به مدت یکسال به سمت مدیر امور اداری واحد آباده منصوب می شوید امید است در پرتو عنایات باریتعالی در انجام امور محوله با سرلوحه قرارداد نظم و انضباط موفق و مؤید باشید.


سرپرست واحد آباده در نامه‌ای دیگر از زحمات و تلاش های آقای علی اکبر محمدی در زمان تصدی در امور اداری قدردانی کردند.


بازدید کارشناسان اقامه نماز از فعالیت‌های ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز


کارشناسان و ناظران توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز اعزامی از استان بوشهر در بازدیدی یک روزه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز، با ارزیابی فعالیت‌ها و عملکرد‌های ستاد اقامه نماز واحد نی ریز از بخش‌های مختلف از جمله مسجد امام حسن عسکری(ع) این واحد دانشگاهی بازدید کردند.


علی برزگر و محسن محمدپور کارشناسان ستاد اقامه نماز در نظارت و ارزیابی‌های دوره ای خود از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت‌ها و اقدامات کانون جرعه نور و دفتر ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز بازدید کردند و مستندات شورای اقامه نماز این واحد دانشگاهی را مورد ارزیابی قرار دادند.


کارشناسان و ناظران توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز از نمازخانه‌ها و مسجد امام حسن عسکری(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز نیز بازدید کردند.


پایان اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز


دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز پس از 10روز تلاش در حوزه های عمرانی و فرهنگی به اردوی جهادی خود پایان دادند.


دکتر اسماعیل درویشی رییس واحد الیگودرز و حجت‌الاسلام محمودی معاونت دانشجویی فرهنگی واحد با حضور در محل برگزاری اردوی جهادی، از زحمات دانشجویان حاضر در این اردو تقدیر کردند.


شاه نصیری مسئول بسیج دانشجویی شهرستان الیگودرز در این بازدید گفت: «این اردو با هدف ارائه خدمات عمرانی به ویژه ساخت پل برای تردد روستائیان و همچنین اجرای 20 برنامه های فرهنگی، مذهبی و آموزشی به مدت 10 روز در مناطق محروم شهرستان برگزار شد و دستاوردهای بسیار خوب را نیز به همراه داشته است.


دومین کارگاه نقد و تصحیح متون خطی فارسی در واحد نیشابور برگزار شد


مدیر گروه کارشناسی ارشد عرفان اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در دومین کارگاه نقد و تصحیح متون خطی فارسی ویژه دانشجویان و دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی رشته عرفان اسلامی که به همت گروه عرفان اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برگزار شد، با بیان جایگاه رفیع نقد و تصحیح که وظیفۀ حفظ، نشر و نقد علمی گنجینۀ بی‌بدیل معارف پیشینیان در حوزۀ اسلام و ایران را بر عهده دارد، هدف از برگزاری این کارگاه را آموزش نیروهای علاقه‌مند در راستای انجام این وظیفۀ خطیر عنوان کرد.


دکتر داود چوگانیان ‌‌‌درباره چگونگی برگزاری این کارگاه گفت: «شرکت‌کنندگان در نخستین روز با مباحثی همچون ادوار نُسخه‌های خطی، علل نسخه‌نویسی در تمدن اسلامی، انواع نسخه‌ها، مراحل نسخه شناسی و نسخه‌یابی، مراحل و روش‌های تصحیح نُسخ و برخی موضوعات دیگر این حوزه که به عنوان مقدمه ای برای رسیدن به بخش اصلی و عملی کارگاه محسوب می شوند، آشنا گشتند.»


در دومین روز کارگاه، چهار شیوۀ تصحیح به عنوان مهمترین بخش کارگاه به شرکت کنندگان آموزش داده شد و در پایان بخش های از یک نسخه خطی به همراه حاضران تصحیح شد تا به این وسیله عملی مقدمات ورود به این عرصۀ برای شرکت کنندگان فراهم آمده باشد.


چوگانیان مجری این کارگاه با قدردانی از رئیس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور که در برگزاری کارگاه سعی و همکاری فراوان کردند ابراز امیدواری کرد تا در آینده، اینگونه فعالیت‌ها که در مسیر توسعه کشور با محوریت علم و فرهنگ، به شکلی سازنده و بنیادین ایفای نقش می‌کنند، با حمایت گسترده‌تر و همه جانبۀ اهالی‌‌ و اولیای فرهنگ دوست دانشگاه‌ها و دیگر مراکز مربوطه، تا رسیدن به وضع مطلوب تداوم یابند.


برگزاری اردوی یکروزه ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان


به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان اردوی یکروزه ویژه کارکنان واحد سیرجان برگزار شد.


مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان گفت: «در این اردو که در اردوگاه تفریحی صاحب الزمان (عج ) روستای تکزه گلان برگزار شد 120 نفر از کارکنان واحد حضور داشتند .»


وی افزود: «به دلیل لزوم حضور همکاران در دانشگاه و انجام وظایف این اردوی یکروزه در 2 روز برگزار شد و تعدادی از همکاران در روز اول و تعدادی نیز در روز دوم در این اردو حاضر شدند .»


مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان بیان کرد: «برنامه های فرهنگی ازجمله برگزاری نماز جماعت و بیان روایت از امام رضا (ع) همچنین بیان مسائل شرعی و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی دارت ،طناب کشی و طناب زنی و مسابقه 40 سوالی فرهنگی همراه بود.»


وی هدف از برگزاری این اردو را ایجاد شور و نشاط در بین کارکنان دانشگاه اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد در آینده نیز این برنامه ها ادامه پیدا کند.


تجلیل از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آران و بیدگل به عنوان مدیر فعال در زمینه خبر و رسانه


از فعالیت‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آران و بیدگل در زمینه خبر و رسانه تجلیل شد.


در مراسمی که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل و پرتال خبری شهرستان برگزار شد، از مصطفی امیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آران و بیدگل به دلیل تلاشها و همکاری‌ها در زمینه خبر و رسانه به عنوان مدیر نمونه قدردانی و تشکر بعمل آمد.


بازدید کارشناسان اقامه نماز از فعالیت‌های ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب


محسن محمدپور و علی برزگر دو تن از کارشناسان اقامه نماز استان بوشهر در بازدیدی یک روزه از دانشگاه ازاد اسلامی واحد داراب از بخش‌های مختلف مسجد امام علی (ع) این واحد دانشگاهی بازدید و فعالیتهای انجام شده درباره اقامه نماز را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.


در این بازدید یک روزه جلسه ای نیز با حضور معاون آموزشی ،دانشجوئی وفرهنگی، رئیس دفترفرهنگ اسلامی ،کارشناسان اعزامی و مسئول قرآن و عترت واحد در اتاق رئیس دانشگاه برگزار شد که مسائلی از جمله فعالیتها و اقدامات کانون جرعه نور و ستاد اقامه نماز مورد بررسی قرار گرفت. ارزیابی ستاد اقامه نماز در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به صورت دوره ای از سوی کارشناسان اقامه نماز انجام می گیرد.


انتصاب دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز به سمت مشاور انجمن نمایش استان فارس


در حکمی از سوی رئیس انجمن نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، عبداله امینی، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز به سمت مشاور برنامه‌ریزی و گسترش آموزش در سطح استان فارس و جذب اسپانسر با شرایط خاص منصوب شد.


با درج ابلاغ امیر صادقی، رییس انجمن نمایش استان فارس و تبریک و آرزوی توفیق برای دانشجوی فعال فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه، اضافه می‌کند:


عبداله امینی، دانشجوی رشته نقشه کشی معماری دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز از دانشجویان فعال و همراه با دانشگاه است که تاکنون دو برنامه تئاتر دانشجویی با حضور جمع کثیری از دوستداران هنر به نمایش گذاشته است و نمایشنامه‌های دیگری را نیز در دست اقدام دارد.


وی در راستای اهداف فعالیت های دانشجویی در چندین کلاس کارگردانی شرکت کرده است و دبیری کانون دانشجویی دانشگاه را نیز به عهده دارد.


مراسم جشن میلاد امام رضا (ع) در مجتمع امام علی (ع) واحد مرودشت برگزار شد


به همت دفتر فرهنگ اسلامی مجتمع امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) دراین مجتمع برگزار شد.


درابتدای این مراسم دکتر رضا زارعی و دکتر هاشم ولی پور روسای دو دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و علوم انسانی با تبریک میلاد امام رضا (ع)، به حاضرین خیر مقدم گفتند.


حجه الاسلام ولی اله رحیمی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت با تبریک میلاد پرخیر و برکت امام هشتم امام رضا (ع)، به بیان و تفسیر ویژگیها و صفات بارز آن امام همام پرداخت و افزود: «ضرورت ترویج عقاید معصومین (ع) با هدف الگوی رفتاری از ضروریات جامعه اسلامی است.»


وی در مورد اهمیت زیارت اولیاء خدا به حدیثی از امام رضا (ع)، گفت: «هرکس قبر این امام رئوف را یک بار زیارت کند آن حضرت در سه جا به ملاقات ایشان می آیند هنگام مرگ، هنگام به پرواز در آمدن نامه های عمل و هنگام گذر از صراط .»


این مراسم که با مولود خوانی صمدی از کارکنان این مجتمع همراه بود و کیک تولدی که به مناسبت تولد امام رضا (ع) تهیه شده بود در بین کارکنان توزیع شد.


قله دماوند زیر پای دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحدشهر قدس


حمیدرضا محمدیان دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحدشهر قدس با حضور در تیمی 5پنج نفره از کوهنوردان کشورمان با شرکت در فستیوال صعود مشترک جوانان ایران بر فراز دماوند، مرداد امسال بلندترین قله ایران (کوه آتشفشانی دماوند) را در کشور فتح کردند.


این تیم به سرپرستی حمیدرضا محمدیان و حضور چهارنفر از اعضای تیم کوهنوردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در 16ساعت تلاش، صعود خود را بر روی این کوه بلند در منطقه دماوند انجام داد.


تیم واحد شهر قدس موفق‌ترین تیم کمپ جوانان ایران در منطقه دماوند معرفی شد


بر اساس نظرسنجی صورت گرفته کارشناسان و نمایندگان حاضر فدراسیون کوهنوردی ایران در منطقه دماوند بخاطر وقت‌شناسی، سرعت عمل و شیوه صحیح تیم اعزامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس را بهترین تیم حاضر در منطقه دماوند معرفی کرد و از کوهنوردان این واحد به خاطر آموزش صحیح کوهنوردان در صعودهای بلند قدردانی کرد.


از نظر کارشناسان فدرسیون کوهنوردی این صعود از سوی دانشجویان واحد شهر قدس در نوع خود به عنوان بهترین صعود با شیوه‌ای امن و مناسب معرفی شد.


پیام تسلیت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس به مناسبت درگذشت والده دکتر دیندار فرکوش عضو هیات علمی واحد شهر قدس


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس درگذشت والده دکتر پرویز دیندار فرکوش عضو هیات علمی گروه علوم انسانی این واحد را تسلیت گفت.


دکتر حسین حسن پور درویشی درگذشت والده دکتر پرویز دیندار فرکوش عضو هیات علمی واحد را به خانواده وی تسلیت گفت.


متن پیام به شرح زیر است :


«انا لله و انا الیه راجعون »


خانواده محترم استاد دکترپرویز دیندار، درگذشت آن مادر دلسوز و مهربان ، موجب تاسف و تالم شد.


اینجانب این ضایعه را به شما، همکارگرامی وبستگان ایشان تسلیت گفته و از خداوند رحمان و غفار برای آن مرحومه، رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و سلامت آرزومندم.


حسین حسن پور درویشی - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس


قدردانی آموزش و پرورش از سما کرج


آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج از مدرسه سما واحد کرج قدردانی کرد.


در پی کسب سه عنوان: مدرسه برتر، معلم پژوهنده برتر، رابط پژوهشی برتر در اولین جشنواره پویش سازمان سما از سوی دبیرستان دخترانه دوره اول سما واحد کرج، از سوی اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج مورد قدردانی و تشکر قرار گرفت.












انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته