دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1394 - 13:47

توقف معامله ارز در صرافی‌ها و افزایش نرخ دلار در بازار آزاد

برخلاف تصور عموم مبنی بر اینکه قیمت ارز به ویژه دلار پس از تفاهم هسته‌ای کاهش شدیدی خواهد یافت، روز گذشته قیمت دلار کاهش چندانی نداشت و امروز هم قیمت آن در بازار غیررسمی افزایش یافت.
کد خبر : 10902

مشاهدات میدانی خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا در صرافی‌های خیابان فردوسی تهران نشان می‌دهد که از روز گذشته تاکنون قیمت دلار بین 3 هزار و 150 تومان تا 3 هزار و 300 تومان متغیر بوده‌ است.


یکی از صرافان با بیان اینکه نرخ دلار در روز شنبه تاحدودی کاهش یافت، گفت: قیمت دلار پس از اعلام تفاهم هسته‌ای کمی کاهش یافت، اما این کاهش چندان دوام نیاورد.


او در پاسخ به این پرسش که آیا این تفاهم هسته‌ای باز هم ممکن است موجب کاهش قیمت دلار بشود، اظهار کرد: بعید به نظر می‌رسد تفاهم هسته‌ای حداقل تا سه ماه آینده و تا مرحله قطعی شدن توافق چندان تاثیری بر نرخ ارز داشته باشد.


یکی از دلار فروشان خیابانی نیز با بیان اینکه از روز گذشته تعداد افراد مراجعه کننده برای خرید دلار تغییری نکرده‌ است، گفت: با وجود اینکه نوسان قیمت دلار از روز گذشته زیاد شده، تعداد مراجعه‌کنندگان کم نشده‌ است.


به گفته او صحبت‌های مسالمت‌آمیز آقای ظریف در یک برنامه تلویزیونی شب گذشته، می‌تواند زمینه‌ساز پایین آمدن نرخ دلار باشد.


یکی دیگر از فروشندگان خیابانی دلار نیز درباره پایین آمدن بیشتر نرخ دلار ظرف روزهای آینده اظهار خوشبینی کرد و گفت: با توجه به شرایط سیاسی پیش آمده پس از توافق هسته‌ای، پیش بینی می‌شود که قیمت‌ها پایین بیاید.


با این حال صرافی‌ها عمدتا امروز از خرید و فروش ارز امتناع می‌کردند، چون به گفته آنها قیمت‌های جدید هنوز تثبیت نشده‌ است، ولی دلالان خیابانی بدون محدودیت ارز خرید و فروش می‌کنند.


همچنین بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار آنا در خیابان منوچهری مثل سایر روزها تجمع دلار فروشان خیابانی به قوت خود باقی بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته