دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جذب 13 میلیون دلار سرمایه خارجی در استان تهران

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان تهران با بیان اینکه در چهارماه نخست امسال حدود 112 هزار میلیارد ریال درآمد برای استان وصول شده گفت: بیشترین درآمد استان در این مدت از طریق دریافت مالیات تامین شده است.
کد خبر : 106973

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از ایرنا،‌الله محمد آقائی در نشست شورای اداری استان تهران افزود: 89 درصد پیش‌بینی‌ها در خصوص دریافت مالیات استان تهران در این مدت تحقق یافته است.
وی با اشاره به اینکه درآمدهای استان تهران در 10 سال گذشته تا پایان سال 94 از رشد حدود 25 درصدی برخوردار بوده است یادآور شد:طبیعی است در این مدت با افزایش درآمدها،‌هزینه‌ها نیز افزایش یافته است.
آقائی به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های خاص استان تهران اشاره و اظهار کرد:40 درصد بازار مصرف کشور مربوط به استان تهران است که جایگاه ویژه‌ای برای استان ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه 22 درصد از صنایع کشور در استان تهران متمرکز هستند خاطرنشان کرد:25درصد از ارزش‌افزوده ایجادشده در کل کشور مربوط به تهران است.
آقائی، استان تهران را قطب فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور(ICT) عنوان کرد و یادآور شد:با داشتن این ویژگی ها،‌تحرک استان می‌تواند به ایجاد رونق در کل کشور منجر شود.
به گفته وی، افزایش رشد اقتصادی و در پی آن ایجاد اشتغال،‌هدف نهایی دولت است.
رئیس سازمان امور اقتصادی و داریی استان تهران از تعهد جذب 700 میلیون دلار سرمایه خارجی برای استان در سال 95 خبر داد و گفت:در چهارماه نخست سال جاری حدود 13 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان تهران انجام شده است.
آقائی یادآور شد:این در حالی است که در سال 94 تنها حدود 213 هزار دلار سرمایه خارجی در استان تهران جذب شده بود.
وی با تاکید بر اینکه از طریق سرمایه‌گذاری خارجی باید دانش فنی روز در اختیار کشور قرار گیرد خاطرنشان کرد:با تلاش همه دستگاه‌ها می‌توان میزان سرمایه‌گذاری خارجی را افزایش داد.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان تهران یادآور شد:عمده سرمایه‌گذاری‌های موفق کشور به صورت مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی انجام شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: استان تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته