دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1395 - 15:23

ذخیره سازی گاز طبیعی ایران در مخازن آذربایجان با همکاری شرکت ایرانی

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه یک شرکت خصوصی ایرانی برای صادرات و ذخیره‌سازی گاز ایران در مخازن کشور آذربایجان با شرکت ملی گاز ایران وارد مذاکره شده است، اظهار کرد: نکته مهم این است که این مذاکرات بین دولت‌ها نیست.
کد خبر : 106549

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،حمید رضا عراقی در حاشیه همایش پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران در جمع خبرنگاران گفت: ایران در تلاش است تا در زمینه تجارت گاز که از جمله استراتژی‌های کلان کشور است، با کشورهای منطقه همکاری کند.


به گفته او، گازرسانی به نیروگاه چابهار که از جمله برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران به شمار می‌رود، در شورای اقتصاد تصویب شد و گازرسانی از طریق سی ان جی در دستور کار قرار گرفته است.


مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه به برنامه‌های این شرکت برای گازرسانی به شهرها و روستاها اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از ٩٧ درصد جمعیت شهری و ٦٧ درصد جمعیت روستایی کشور از خدمات شبکه گازرسانی برخوردارند.


مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد:افزون بر گازرسانی به شهرها و روستاها، گازرسانی به ٧٢ نیروگاه،2 هزار و ٢٠٠ ایستگاه سی ان جی و تعداد زیادی از صنایع و پتروشیمی‌ها نیز انجام شده است و هم اکنون ٩٠ درصد سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها از طریق گاز تامین می‌شود.


عراقی به بهره‌برداری از فازهای جدید پارس جنوبی نیز اشاره کرد و گفت:در دولت یازدهم با تکمیل فازهای ١٢، ١٥، ١٦، ١٧ و بخشی از فاز ١٩ و در راستای عدالت محوری و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گاز‌رسانی به روستاها نیز با سرعتی قابل توجه در دست اجراست.


به گفته معاون وزیر نفت با صرفه جویی و بهینه مصرف کردن انرژی و با بالا بردن راندمان نیروگاه‌ها،صنایع و وسایل گازسوز می‌توان به محیط زیست سالم و ارزآوری بیشتر دست یافت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته