دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1395 - 15:39

ایجاد شفافیت در وضعیت سرویس های ارتباطی کشور

مزیت انتشار اطلاعات کیفی شبکه ارتباطات زیرساخت به عنوان شبکه مادر مخابراتی دارای ابعاد مختلفی است که مهم‌ترین آن شفافیت نسبت به وضعیت سرویس‌های ارتباطی کشور می‌باشد. 
کد خبر : 106250

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، محمدجواد آذری جهرمی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور، با بیان این مطلب گفت:این سامانه به منظور اجرایی کردن مصوبه222 کمیسیون تنظیم مقررات و پیاده سازی سامانه مدیریتSLA و انتشار شاخص های کیفی ابر لایه سه شبکه IP) ) رونمایی می‌شود.
وی با اشاره به این که زنجیره‌ای از ارتباطات بین لایه دسترسی،لایه توزیع و زیرساخت هست، ادامه داد: تا کنون به محض ایجاد اختلال مشکل بر عهده زیرساخت یا شبکه انتقال درون شهری گذاشته می شد که جهت شفاف سازی زنجیره خدمات میم به میم (مشترک تا مشترک و مشترک تا محتوا) به نحوی که مشترک نقطه اشکال را متوجه شود، در عمل به تکلیف سازمان تنظیم مقررات افزوده شد. به منظور ارایه شفاف اطلاعات وزارت ارتباطات از خودش شروع کرد و امیدواریم در سایر سرویس‌دهندگان هم این اتفاق بیفتد.
جهرمی اظهار داشت: به وسیله این سامانه به صورت شفاف روند کار و حتی رفع اشکالات را در شبکه می‌توان دید.
وی از ارائه دسترسی به کلیه سرویس‌گیرندگان از زیرساخت اشاره و خاطر نشان کرد:بر مبنای این سامانه به مشتریان دسترسی داده می‌شود که شاخص کیفی سرویس را ملاحظه کنند. در ابتدای هر ماه هم گزارش نحوه ارائه خدمت را منتشر و لیست جرایم بر مبنای آن را ارائه می‌کنیم تا عدم کیفیت هزینه‌بر شود و رقابت سالم برای بهبود کیفیت شکل گیرد.
معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر این که به عنوان کاربر شبکه بهبود کیفیت را شاهدیم،ابراز امیدواری کرد:این اتفاق با ایجاد رقابت مثبت و شفاف سازی با سرعت بیشتر می‌افتد و نظارت عمومی مردم به بهبود ارتباطات کشور کمک می‌کند.


وی در خصوص اجرای فاز دوم فیلترینگ هوشمند نیز گفت: قرار بود مرحله دوم در اردیبهشت ماه امسال به اجرا گذاشته شود اما به دلیل تاخیر بوجود آمده،‌زمان اجرای آن به انتهای آذرماه موکول شد.


جهرمی مرحله نخست اجرای فیلترینگ هوشمند را آزمایشی عنوان کرد و افزود: در مرحله اول بر روی یکی از شبکه های اجتماعی این کار انجام شد که با توجه آمار شاهد موفقیت اجرای آن هستیم زیرا تا پیش از اجرا، مصادیق غیرمجاز در این شبکه 5 درصد بود که با اجرای فیلترینگ هوشمند به حدود یک درصد کاهش یافته است.
جهرمی همچنین با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه گفت: بازخورد جامعه رسانه‌ای بزرگترین کمک به مدیران است تا با تحقیق نسبت به مسایل مطرح شده، به حل آن و دستیابی به هدف جامعه ارتباطی کشور گام بردارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب