دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1395 - 14:27
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با آنا

علت مرگ بیماران دیالیزی عفونت بیمارستانی نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تشکیل کمیته تخصصی بررسی علت فوت چهار بیمار دیالیزی در اهواز خبر داد و گفت: یکی از بیماران دیالیزی بر اثر ابتلا به بیماری قلبی جان خود را از دست داده و علت مرگ بیماران دیالیزی عفونت بیمارستانی نیست.
کد خبر : 106214

همایون یوسفی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد آخرین وضعیت پیگیری پرونده فوت 4 بیمار دیالیزی در استان خوزستان اظهار کرد: سه نفر از بیمارانی که در بیمارستان سینای کارون تحت دیالیز قرار گرفتند در یک روز جان خود را از دست دادند و یک بیمار دیالیزی دیگر نیز در بیمارستان گلستان اهواز به دلیل ابتلا به بیماری قلبی جان خود را از دست داد که ارتباطی به این سه بیمار فوت شده ندارد.


وی با بیان اینکه هم‌اکنون کمیته‌ای تخصصی برای پیگیری پرونده فوت این بیماران تشکیل شده است، افزود: این کمیته که از افراد متخصص تشکیل و از سوی وزارت بهداشت اعزام شده است زوایای مختلف بروز این مشکل را بررسی و ارزیابی می‌کنند بنابراین باید تا زمان اعلام نتیجه نهایی از سوی کمیته تخصصی وزارت بهداشت از هرگونه اظهار نظر غیر کارشناسی خودداری کرد.


این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا دلیل فوت همزمان سه بیمار در بیمارستان سینا ابتلا به عفونت بیمارستانی است، گفت: اگر محیط بیمارستان آلوده و بیماری‌زا بود باید سایر بیماران را نیز درگیر این مشکل می‌کرد در حالی که خوشبختانه برای بیماران دیگر چنین اتفاقی نیفتاده است بنابراین علت مرگ این افراد عفونت بیمارستانی نیست.


یوسفی یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که بیماران دیالیزی بر اثر ضعف جسمی و ایمنی بدن ممکن است بیش از سایر افراد، بیماری عفونی را به خود جذب و در معرض ابتلا به بیماری قرار بگیرند.


به گزارش آنا، روز چهارشنبه هفته گذشته سه بیمار دیالیزی در بیمارستان سینا شهرستان کارون پس از دیالیز جان خود را از دست دادند. ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت صبح امروز به آنا گفته بود احتمال می‌رود این افراد به عفونت روده‌ای مبتلا شده باشند که نتیجه آزمایش‌ها و علت اصلی فوت تا عصر امروز مشخص می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته