دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1395 - 09:06

خط لوله هزار کیلومتری انتقال نفت از غرب کارون به جاسک در مرحله مطالعات

احداث خط لوله ۱۰۰۰ کیلومتری مصوب دولت برای انتقال نفت خام به منطقه جاسک از میادین غرب کارون در مرحله انجام مطالعات مقدماتی قرار دارد.
کد خبر : 104978

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، مجری طرح احداث تلمبه خانه‌های غرب کارون ،امیدیه و واحد افزایش ظرفیت انتقال میادین نفت غرب کارون از آماده سازی بستر انتقال نفت خام تولیدی غرب کارون به مبادی صادراتی خبر داد.
سیروس آغاجاری با بیان اینکه تمام نفت برداشت‌شده بعد از تولید باید به دست مصرف‌کننده نهایی برسد، گفت: در این راستا و در گام نخست، برای پوشش انتقال نفت تولیدی زودهنگام از میدان‌های غرب کارون به مبادی صادراتی با بررسی اولیه تلمبه‌خانه غرب اهواز که مربوط به مناطق نفخیز جنوب است و همچنین برقراری اتصالات خطوط لوله موجود و جدید موفق به انتقال روزانه ۲۲۰ هزار بشکه نفت شدیم.


وی ادامه داد: در گام بعدی و به منظور تحقق انتقال روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام به مبادی صادراتی، استفاده از تلمبه خانه های غرب کارون و امیدیه و همچنین خط لوله ۳۲ اینچ برنامه ریزی شده است.


آغاجاری افزود: تا سه ماه آینده تلمبه خانه غرب کارون و امیدیه و همچنین خط لوله ۳۲ اینچ وارد مدار می‌شود.


به گفته وی، برای انتقال میزان ۷۰۰ هزار بشکه نفت تولیدی به مبادی صادراتی تا پایان سال ۱۳۹۷، نیازمند افزایش ظرفیت تلمبه خانه ها هستیم؛ ضمن اینکه برای انتقال نفت سنگین به احداث خط لوله ۴۲ اینچ و برای انتقال نفت سبک به احداث خط لوله ۳۰ اینچ نیاز داریم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته