دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1395 - 15:25

پنجمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی ایران برگزار می شود

پنجمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن علوم اعصاب ایران از 17 تا 19 آذر در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.
کد خبر : 104858

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر محمدتقی جغتایی، رئیس انجمن علوم اعصاب ایران با اعلام این خبر گفت: این کنگره علمی با همکاری انجمن علوم اعصاب ایران و مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حضور اندیشمندان، پژوهشگران و مسئولان کشور و منطقه برگزار خواهد شد.


وی اظهار کرد: سلول‌های بنیادی عصبی، صرع، اختلالات تکاملی، نقشه برداری مغز، رشد و تکامل کودکان، فلسفه ذهن، علوم اعصاب شناختی، عصب زبان شناسی و توانبخشی عصبی از جمله محورهای این کنگره است.


رئیس پنجمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی افزود: اساتید و متخصصان ایرانی و خارجی شرکت کننده، در حوزه سلول‌های بنیادی عصبی، به چگونگی استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌هایی مانند سکته مغزی، ام اس، پارکینسون و فلج مغزی می‌پردازند.


وی ادامه داد: مبانی پایه و بالینی بیماری صرع در حوزه صرع، اختلالات تکاملی با تاکید بر بیماری اوتیسم، چگونگی تشکیل فرآیند ذهن در حوزه فلسفه ذهن، چگونگی شکل گیری زبان و گفتار در کودکان و اختلالات آن، در حوزه عصب زبان شناسی و استفاده از کارکردهای عصبی در توانبخشی و انعطاف پذیری مغز در حوزه توانبخشی عصبی مورد بحث قرار می گیرند.


مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی تاکید کرد: مقالات و تازه‌های علمی این کنگره برای متخصصان نورولوژی، جراحان مغز و اعصاب، روانپزشکان، متخصصان علوم اعصاب، فیزیولوژی آناتومی، نورورادیولوژی، رادیولوژی، ایمونولوژی، روانشناسان و متخصصان حوزه های مربوط به مهندسی مانند برق، مکانیک، مهندسی پزشکی و فیزیک قابل استفاده خواهد بود.


رئیس کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی همچنین به بخش‌های جانبی این کنگره اشاره کرد و افزود: بخش‌های دانش آموزی، دانشجویی و دستیاری از بخش‌های جانبی کنگره هستند که به ترتیب توسط دانش آموزان خلاق در حوزه علوم اعصاب، دانشجویان علوم پزشکی و دستیاران نورولوژی و روانپزشکی برگزار می‌شود.


وی با توجه به گستردگی مباحث این کنگره بزرگ بین المللی از تمامی کارشناسان، متخصصان و دانش پژوهان جهت شرکت و استفاده از مباحث متنوع و تازه‌های علمی حوزه علوم اعصاب در این کنگره دعوت کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: علوم اعصاب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته