دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 فروردين 1394 - 11:18

افزایش مشترکان آب 4 درصد؛ رشد مصرف 2 درصد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از بهبود وضعیت مصرف آب در سال 93 خبر داد و گفت: با وجود رشد چهار درصدی بازار و شمار مشترکان در سال 93، مصرف آب شرب کشور در سال گذشته فقط دو درصد افزایش یافت.
کد خبر : 10449

به‌ گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو، حمیدرضا جانباز با بیان این که پارسال، سال بسیار سختی به دلیل کمبود آب بود، اظهارکرد: خوش‌بختانه صنعت آب و فاضلاب توفیق‌های خوبی در سال گذشته به دست آورد و کارنامه مثبتی از خود ارائه کرد، هر چند که کاستی‌های زیادی نیز وجود داشت.


به‌گفته وی در مشهد مقدس با پذیرش میلیون‌ها زائر و با وجود شش درصد رشد بازار، مصرف آب فقط دو درصد رشد کرد که نشان می‌دهد شرکت‌ها توجه کافی به مباحث مدیریت مصرف و مدیریت بر شبکه و تقاضا دارند.


وی افزود: اقدام‌های خوبی نیز در بخش تعرفه‌ها صورت گرفت، اما اگر بخواهیم سطح خدمات‌رسانی شرکت‌های آب و فاضلاب را بیشتر ارتقا دهیم، باید به سمت واقعی‌تر کردن تعرفه‌ها برویم که باید از ابتدای امسال این موضوع مورد توجه قرار گیرد.


جانباز همچنین توجه ویژه به حل مشکل تامین آب شرب روستاها، تقویت تنوع‌بخشی به روش‌های تامین مالی در بخش آب و فاضلاب با استفاده بیشتر از ظرفیت صندوق توسعه ملی، توسعه آموزش و توانمندی مدیران در سطوح مختلف، حضور در استان‌ها و تعامل مستقیم با مسئولان و مدیران در مناطق مختلف، گسترش تعامل با نمایندگان و رسانه‌ها و توجه ویژه به مباحث زیست‌محیطی در طراحی و اجرای طرح‌ها را از برنامه‌های مهم شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سال 94 برشمرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته