دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1395 - 14:38

وزیر بهداشت: به جای مچ گیری به فکر حمایت باشیم

وزیر بهداشت با اشاره به ابلاغ نسل جدید اعتباربخشی بیمارستان‌ها گفت: اعتباربخشی باید به صورت یک فرهنگ نهادینه شود نه اینکه تنها ابزاری برای درجه بندی بیمارستان‌ها باشد.
کد خبر : 104463

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت که در اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور صحبت می‌کرد با تاکید بر تلاش دست اندرکاران در سال پایانی کار دولت یازدهم گفت:هدف نهایی ما از تمام تلاش‌های انجام شده رضایتمندی مردم است.


وزیر بهداشت افزود: سال گذشته که از بیمارستان کمالی کرج بازدید داشتم، رئیس این بیمارستان تصاویر تاسف باری را به من نشان داد. در هر انکوباتور ۵ تا ۶ نوزاد قرار داده بودند و به دلیل کمبود تخت، زایمان روی زمین انجام می‌شد که البته امسال با همت دانشگاه علوم پزشکی البرز این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است.


هاشمی یادآور شد: باید سعی کنیم اعتبار بخشی به صورت یک فرهنگ در نظام سلامت در آید.


وی در خصوص بحث اعتبار بخشی تاکید کرد: در این مورد نباید هیچ اغماضی صورت گیرد ولی این به معنای این نیست که همواره به فکر مچ‌گیری باشیم بلکه باید حمایت را در اولویت قرار دهیم.


وزیر بهداشت در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع خطاهای پزشکی اشاره کرد و گفت: ما در این مورد با دو موضوع متفاوت روبه‌رو هستیم. بخشی از این موضوع مربوط به گروهی است که دوست دارند از کاه کوه بسازند و با توجه به سال آخر کار دولت می‌خواهند از همه چیز استفاده سیاسی کنند که توصیه من این است که معاونان درمان و دست اندرکاران دانشگاه‌های علوم پزشکی به آین موارد توجه نکنند.


هاشمی در این مورد افزود: البته بخش دیگری از بحث‌های مطرح شده درباره خطاهای پزشکی نیز مواردی وجود دارد و تنها مربوط به کشور ما نیز نیست و باید نسبت به آن حساس باشیم.


وی گفت: انجام نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی بر عملکرد بخش‌های مختلف درمانی موجب خواهد شد تا این خطاها به حداقل برسد.


گفتنی است سخنرانی وزیر بهداشت در اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور در کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته