دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1395 - 10:55
در مراسم خاطره‌گویی سبزوار مطرح شد؛

قزلی: «زی شاعری» سبزواری مورد احترام رهبر انقلاب بود

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان گفت: «در جلسات شعرخوانی در محضر رهبر معظم انقلاب شرکت داشتم و شاهد بودم که ایشان بیش از هر چیز به «زی شاعری» حمید سبزواری احترام می‌گذاشتند.»
کد خبر : 103654

به گزارش گروه فرهنگی آنا، مهدی قزلی که شب گذشته در نشست خاطره‌گویی به مناسبت چهلمین روز درگذشت در دانشگاه حکیم سبزواری این شهر حاضر شده بود، اظهار داشت: «من از سال 88 توفیق داشته‌ام که در جلسات شعر نیمه ماه مبارک رمضان رهبر انقلاب حضور داشته باشم و گزارشی از این جلسات بنویسم و منتشر کنم. در این جلسات، نکاتی دیدم که در سال‌های بعدش هم تکرار می‌شد. وقتی جلسه شروع می‌شود، حضرت آقا روی یک صندلی نشسته‌اند. شاعران می‌آیند و کتاب‌هایشان را به ایشان تقدیم می‌کنند، اما استاد سبزواری به دلیل کهولت و ناخوش‌احوالی طوری می‌آمدند که خیلی ننشینند. آقا فقط برای ایشان از روی صندلی بلند می‌شدند و بهشان احترام می‌گذاشتند.»


نویسنده کتاب «پنجره‌های تشنه» ادامه داد: «بر اساس آنچه از حضرت آقا شنیده‌ایم، این احترامی که به استاد سبزواری می‌گذاشتند، نه تنها برای شخصیت و نه تنها برای شاعری او بود؛ بلکه برای «زی شاعری» آقای سبزواری بود.»


قزلی خاطرنشان کرد: «سبزواری، شعر را در خدمت زندگی، مردم و انقلاب به کار گرفته بود و در زمانه‌ای این کار را انجام می‌داد که خیلی‌ها انجام نمی‌دادند. امروز، یاد کردن از سرودهایی که آقای سبزواری در سال‌های پیش از انقلاب سروده‌اند، شیرین، خوشایند و جذاب است، اما آن زمان، سرودن این‌ها کار بسیار دشوار و پرخطری بوده است.»


مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در پایان اظهار داشت: «زی شاعری استاد سبزواری، سبکی بوده که رهبر انقلاب بیش از هرچیز به آن احترام می‌گذارند و این سبک زندگی به غیر از قوت شاعری و شخصیت محکم، سالم و انقلابی ایشان است.»


قزلی در انتهای سخنان خود همچنین از همسر و فرزندان مرحوم سبزواری به ویژه محسن ممتحنی قدردانی کرد و گفت: «برای من جالب بود که استاد وصیت کرده‌اند تا قبری برای همسرشان در کنارشان ذخیره بماند. این نشان‌دهنده دلبستگی استاد به همسرشان و همچنین زحماتی است که ایشان برای استاد سبزواری کشیده‌اند.»


در این مراسم، شاعران و فرهیختگان دیگری نیز خاطرات خود را از زنده‌یاد حمید سبزواری بیان کردند.


مراسم شعرخوانی شاعران کشور به مناسبت چهلمین روز درگذشت مرحوم سبزواری تا دقایقی دیگر در تالار کاشفی سبزواری این شهر آغاز می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته