دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1395 - 14:06
سخنگوی کمیسیون کارشناسی ویژه تخصصی دادسرای انتظامی نظام پزشکی تهران بزرگ به آنا گفت

افزوده شدن فایل صوتی پزشک فرانسوی به پرونده کیارستمی/نتیجه جلسه امروز محرمانه ماند

سخنگوی کمیسیون کارشناسی ویژه تخصصی دادسرای انتظامی نظام پزشکی تهران بزرگ در مورد جزییات دومین جلسه کمیسیون ویژه کارشناسی رسیدگی به پرونده عباس کیارستمی گفت: فایل صوتی حاوی گزارش پزشک فرانسوی معالج کیارستمی به سازمان نظام پزشکی ارائه شده است اما جزئیات جلسه محرمانه است و از سوی دادستان این دادسرا اعلام خواهد شد.
کد خبر : 103513

دکتر محسن خلیلی، سخنگوی کمیسیون کارشناسی ویژه تخصصی دادسرای انتظامی نظام پزشکی تهران بزرگ در مورد جزئیات جلسه رسیدگی به پرونده مرحوم عباس کیارستمی به خبرنگار اجتماعی آنا گفت: در ابتدای جلسه امروز پسر استاد کیارستمی حدود یک ساعت حضور داشت و به سوالات کارشناسان در مورد نحوه و روند درمان پاسخ داد و خانواده مرحوم تاکید داشتند که به این پرونده به صورت دقیق رسیدگی شود تا سرعت رسیدگی به پرونده فدای دقت نشود.


وی افزود: پس از خروج فرزند مرحوم کیارستمی،‌ جلسه وارد دستور کار شد و دادستان انتظامی نظام پزشکی تهران گزارش کمیته منتخب کمیسیون را به اعضا ارائه داد. همچنین دادستان از اعضای کمیسیون ویژه سوالاتی را پرسید که پس از پاسخ دادن به برخی از سوالات، کمیسیون به جمع‌بندی و نتیجه رسید؛ البته مقرر شد برای پاسخگویی به سایر سوالات مجددا کمیته منتخب جلساتی برگزار کند.


خلیلی ادامه داد: همچنین مقرر شد همزمان با برگزاری این جلسات سایر رشته‌های تخصصی نیز نظرات خود را جمع‌بندی کرده و به صورت مکتوب به دادسرا اعلام کنند که پس از اتمام روند رسیدگی در کمیته منتخب در جلسه نهایی کمیسیون ویژه به مابقی سوالات دادستان پاسخ داده شود تا دادستان اقدامات لازم برای سیر حقوقی پرونده را انجام دهد.


سخنگوی کمیسیون کارشناسی ویژه تخصصی دادسرای نظام پزشکی انتظامی تهران بزرگ در مورد ارائه پرونده پزشکی فرانسوی کیارستمی از سوی خانواده وی گفت: هنوز پرونده پزشکی کیارستمی از فرانسه به ایران ارسال نشده است و تنها یک فایل صوتی از سوی فرزند کیارستمی در اختیار معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار گرفت که قرار شد آن را ترجمه کنند. این فایل صوتی حاوی گزارشی است که پزشک فرانسوی معالج کیارستمی به فرزندش ارائه کرده است.


وی ادامه داد: از طریق سفارت فرانسه و وزارت بهداشت پیگیر هستیم تا هر چه زودتر پرونده از فرانسه به ایران ارسال شود.


خلیلی در مورد زمان بعدی برگزاری جلسات کمیسیون ویژه گفت: کمیته منتخب جلسات خود را با کارگروه‌ها برگزار می‌کند و هر وقت نتیجه‌گیری این کمیته آماده شد جلسه نهایی را با کمیسیون ویژه برای جمع بندی نهایی تشکیل می‌دهیم.


سخنگوی کمیسیون کارشناسی ویژه تخصصی دادسرای نظام پزشکی انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به اینکه عارضه یا خطای پزشکی در مورد مرحوم کیارستمی اعلام شد یا خیر، گفت: این موضوع در بین چند سوال پاسخ داده شد اما هم‌اکنون محرمانه است و زمانی که مابقی سوالات جمع بندی شود دادستان به صورت نهایی اعلام می‌کند.


خلیلی یادآور شد: دومین جلسه کمیسیون ویژه رسیدگی به پرونده مرحوم کیارستمی صبح امروز با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی، قائم مقام وزیر بهداشت، معاون وزیر دادگستری، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی، قائم مقام سازمان پزشکی قانونی و سایر کارشناسان تشکیل شد. در این جلسه نیز مانند جلسات گذشته پزشک معتمد خانواده مرحوم کیارستمی در جمع حضور داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته