دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1395 - 12:38

موبایلی که اردوغان را نجات داد، چند می‌ارزد؟

یک سرمایه‌دار عرب با پیشنهاد 375 هزار دلار خواهان خرید تلفنی همراهی شده است که گفته می‌شود کودتای ترکیه را ناکام گذاشت.
کد خبر : 103135

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، سایت خبری الوطن العربی گزارش کرد:‌ «صاحب یک کاربری در توئیتر که ابوراکان نام دارد و گفته می‌شود یکی از سرمایه‌داران کشورهای عرب حوزه خلیج (فارس) است، به مجری که با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه مصاحبه کرده، پیشنهاد مبلغ یک میلیون ریال سعودی (معادل 375 هزار دلار) برای خرید تلفن همراهش را داده، اما مجری این پیشنهاد را رد کرده و گفته است می‌خواهد این گوشی را به موزه هدیه کند.»


در کودتای ترکیه و اشغال ساختمان تلویزیون دولتی ترکیه، اردوغان با استفاده از یک برنامه تلفن همراه با مجری یکی از شبکه‌های مخالف خود تماس گرفت و در پیامی ویدیوئی از مردم خواست به خیابان‌ها بیایند و از دولت حمایت کنند. گفته می‌شود این پیام در شکست کودتا بسیار تاثیرگذار بوده است.


ابوراکان تا این لحظه مشخص نکرده که پیشنهادش جدی بوده یا نه و تنها گفته است که این گوشی میلیون‌ها دلار املاک و مستغلات وی در ترکیه را از خطر نابودی نجات داده است.


در حال حاضر واکنش نسبت به این پیشنهاد متفاوت بوده و گروهی آن را شوخی و تمسخر حوادث مربوط به کودتا در ترکیه دانسته و عده‌ای نیز آن را شکلی از افراط و زیاده روی قلمداد کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته