دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آشنایی با ورزشگاه‌های المپیک ریو/ ورزشگاه مانه گارینشا میزبان مسابقات فوتبال

رقابت برای کسب مدال‌های المپیک 2016 در 32 ورزشگاه شهر ریودوژانیرو برگزار خواهد شد که تعدادی از مسابقات فوتبال در ورزشگاه مانه گارینشا برگزار خواهد شد.
کد خبر : 102957

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، المپیک تابستانی ۲۰۱۶ که با نام رسمی «بازی‌های المپیاد سی و یکم» و «المپیک ریو» شناخته می‌شود از ۱۵ تا ۳۱ مرداد ۱۳۹۵در شهر بندری ریو دو ژانیرو در کشور برزیل برگزار خواهد شد.


ورزشگاه مانه گارینشا میزبان 8 مسابقه از دور گروهی رقابت‌های فوتبال مردان و بانوان است. همچنین این ورزشگاه میزبان بازی افتتاحیه مسابقات فوتبال مردان است و یک مسابقه از یک‌چهارم نهایی در بخش مردان و بانوان را نیز میزبانی خواهد کرد. این ورزشگاه در سال 1974 افتتاح شده است که در آن زمان ظرفیت آن به 45200 نفر می‌رسید و پس از بازسازی‌هایی که در سال‌های 2010 تا 2013 انجام شد ظرفیت ورزشگاه به 72788 نفر رسید. در رقابت‌های المپیک ریو این ورزشگاه توانایی پذیرش 69394 تماشاگر را خواهد داشت. هزینه پیش‌بینی‌شده برای ساخت این ورزشگاه 300 میلیون دلار بوده است درحالی‌که درنهایت با هزینه 900 میلیون دلار این ورزشگاه به بهره‌برداری رسیده است و بعد از ورزشگاه ویمبلی در انگلیس دومین ورزشگاه پرخرج جهان شناخته می‌شود.





























































انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته