دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

3هزار کیلومتر راه روستایی در سال جاری ساخته می‌شود/ پرداخت معوقه ۵۵ میلیاردی آزادراه مراغه - هشترود در مردادماه

سرپرست معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: سه هزار کیلومتر راه روستایی طبق برنامه بودجه سال ۹۵ با شش هزار میلیارد ریال اعتبار در نقاط مختلف کشور احداث می‌شود.
کد خبر : 102264

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین میرشفیع سرپرست معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های مراغه اظهار کرد: سه هزار کیلومتر راه روستایی امسال در کشور ساخته می‌شود و برای این میزان راه روستایی ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب شده است که ساخت این مقدار راه روستایی میزان برخورداری ۹۱.۵ درصدی ۲۲ میلیون نفر جمعیت روستایی کشور از راه آسفالته را به ۹۵ درصد می‌رساند.


وی افزود: طبق تفاهم‌نامه بین دولت و وزارت راه و شهرسازی، ۵۰ درصد اعتبار طرح‌های مشارکتی از محل اعتبارهای دولتی تامین می‌شود که در این راستا هیچ محدودیتی وجود ندارد. برهمین اساس آذربایجان شرقی از استان های پیشگام در این حوزه بوده و مراغه نیز با ۱۱ تفاهم نامه در ردیف شهرستان‌های برتر است.


معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از پرداخت معوقه ۵۵ میلیارد ریالی تملک قطعه اول آزاد راه مراغه - هشترود در مرداد سال جاری خبر داد و گفت: طبق زمان‌بندی این وزارتخانه و پیمانکار طرح، قطعه اول این آزادراه تا تیرماه سال ۹۶ تکمیل و آسفالت می‌شود.


به گزارش ایرنا رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه نیز در این آئین گفت: ۱۱ تفاهم نامه برای احداث و تعریض ۲۷ کیلومتر راه روستایی این شهرستان با مردم روستاها امضا شده که برای اجرای آن حدود ۹۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که ۵۰ درصد آن توسط وزارت راه و شهرسازی در قالب تامین قیر، آسفالت و تجهیزات پرداخت می شود.


ناصر حمیدی، افزود: هم اکنون در این شهرستان ۱۸۰ کیلومتر مسیر در راه های منتهی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار به صورت شوسه بوده که در صورت مشارکت مردمی، دولت نصف هزینه های احداث و آسفالت آن ها را تامین می کند.


وی یادآور شد: ۷۳ کیلومتر راه روستائی در قالب آسفالت، بهسازی، نوسازی و روکش با ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در حال اجراست.
در این آئین معاون راه روستائی وزیر راه و شهرسازی به همراه فرماندار و بخشداران بخش مرکزی و سراجوی شهرستان مراغه از عملیات اجرای آزاد راه مراغه - هشترود و برخی راه های روستایی در حال اجرا بازدید کردند.


آزاد راه مراغه - هشترود به طول ۱۱۰ کیلومتر با اعتبار بیش از پنج هزار میلیارد ریال با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و بانک سپه در حال اجراست.


شهرستان مراغه با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


انتهای پیام/

برچسب ها: بهسازی حمل و نقل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته