حکیم‌زاده: هیچ فناوری‌ای قادر به جایگزینی اثرگذاری عاطفی و تربیتی معلم نیست

حکیم‌زاده: هیچ فناوری‌ای قادر به جایگزینی اثرگذاری عاطفی و تربیتی معلم نیست
معاون وزیر آموزش‌وپرورش نقش معلم را بی‌بدیل خواند و افزود: هیچ فناوری‌ای قادر به جایگزینی اثرگذاری عاطفی و تربیتی معلم، به‌ویژه در کلاس اول نیست. تقلیل نقش معلم به انتقال محتوا، خطایی راهبردی است.

به گزارش خبرگزاری آنا، رضوان حکیم‌زاده، دوشنبه اول دی در همایش گرامیداشت «روز آموزش ابتدایی» در ساری، با تقدیر از جایگاه پیشروی مازندران، خواستار الگوبرداری سراسری از این استان شد.

وی در این مراسم اظهار کرد: اقدام ارزشمند همکاران مازندرانی در نام‌گذاری سی‌ام آذر بعنوان روز آموزش ابتدایی، نشان‌دهنده نگاهی عمیق و اهتمامی جدی به این دوره بنیادین است. امیدواریم این ابتکار در تمام کشور تعمیم یابد.

حکیم‌زاده مازندران را یکی از استان‌های پیشتاز در دستیابی به شاخص‌های عدالت و کیفیت آموزشی دانست و افزود: انتظار داریم با تداوم این حرکت، شاهد تحقق هرچه بیشتر اهداف تعلیم و تربیت در این استان باشیم.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر ماهیت تأثیرگذار آموزش ابتدایی، تصریح کرد: این دوره، صرفاً فراگیری سواد پایه نیست؛ بلکه نخستین تجربه ساختاریافته کودک از مفاهیمی چون امید، اعتماد به نفس، انصاف و کرامت اجتماعی است.

وی در ادامه نقش معلم را بی‌بدیل خواند و افزود: هیچ فناوری‌ای قادر به جایگزینی اثرگذاری عاطفی و تربیتی معلم، به‌ویژه در کلاس اول نیست. تقلیل نقش معلم به انتقال محتوا، خطایی راهبردی است.

حکیم‌زاده با بیان اینکه محبت به دانش‌آموزان و درک تفاوت‌های فردی آنان، کلید شکل‌دهی به مسیر زندگی کودکان است، ابراز امیدواری کرد: نامگذاری روز آموزش ابتدایی در مازندران، به الگویی فراگیر در سطح ملی تبدیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا