سرپرست دانشگاه آزاد شهرقدس مطرح کرد

دانشگاه؛ از کلاس درس تا میدان جامعه‌سازی/ راه اعتلای کشور از وحدت فکری می‌گذرد

دانشگاه؛ از کلاس درس تا میدان جامعه‌سازی  راه اعتلای کشور از وحدت فکری می‌گذرد
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس عنوان کرد: طرح ملی اعتلا بستری مناسب برای تقویت این نقش و ایجاد پیوند عمیق‌تر میان دانشگاه و جامعه است و با وحدت فکری، تعامل سازنده و همدلی، می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را شناسایی و برای آنها راه‌حل‌های عملی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار آنا، طرح ملی «اعتلا» ویژه استادان دستیار آموزشی با حضور مسئولان دانشگاهی، استادان، دستیاران آموزشی و جمعی از صاحب‌نظران اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار شد. 

هم‌اندیشی اعتلا با هدف توانمندسازی علمی، فرهنگی و اجتماعی دستیاران آموزشی و ارتقای نقش آنان در حل مسائل جامعه، فضایی سرشار از هم‌اندیشی، همدلی و تبادل دیدگاه‌ها را فراهم آورد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در این مراسم با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه‌ها در پیشبرد اهداف علمی و اجتماعی کشور، اظهار کرد: دانشگاه صرفاً محل آموزش نظری نیست، بلکه کانون تربیت نیروی انسانی متعهد، آگاه و مسئولیت‌پذیر برای جامعه است و امروز بیش از هر زمان دیگری، جامعه ما نیازمند وحدت، همدلی و هم‌افزایی میان نخبگان، مسئولان و آحاد مردم است تا بتوان بر مشکلات و چالش‌های پیش‌رو فائق آمد.

سجاد صداقت افزود: دانشجویان مقطع دکتری در قالب دستیاران آموزشی به‌عنوان سرمایه‌های علمی کشور، نقش مهمی در تبیین مسائل، ارائه راهکار‌های علمی و کمک به حل معضلات اجتماعی دارند و طرح ملی اعتلا بستری مناسب برای تقویت این نقش و ایجاد پیوند عمیق‌تر میان دانشگاه و جامعه است و با وحدت فکری، تعامل سازنده و همدلی، می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را شناسایی و برای آنها راه‌حل‌های عملی ارائه کرد.

نایب‌رئیس جمعیت جهانی حمایت از مقاومت هم به موضوع جریان‌شناسی منطقه خاورمیانه پرداخت و با تحلیل تحولات سیاسی، امنیتی و فرهنگی منطقه، به تبیین ریشه‌ها و پیامد‌های این تحولات اشاره کرد. 

حجت‌الاسلام علی‌اکبر براتی متذکر شد: خاورمیانه همواره کانون تحولات پیچیده و چندلایه بوده و شناخت جریان‌های فکری، سیاسی و قدرت‌های تأثیرگذار در این منطقه، نیازمند نگاهی عمیق و تحلیلی است و بدون جریان‌شناسی دقیق، نمی‌توان نسبت به آینده منطقه و نقش کشور‌های مستقل، به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران، تحلیل درستی ارائه داد.

وی با تأکید بر نقش آگاهی‌بخشی نخبگان و دانشگاهیان، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند با تولید علم، تحلیل صحیح و تربیت نیرو‌های آگاه، نقش مؤثری در روشنگری جامعه و مقابله با جنگ شناختی و رسانه‌ای ایفا کنند. دانشجویان دکتری باید علاوه بر تخصص علمی، به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی نیز اشراف داشته باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قدس هم با ارائه گزارشی جامع، به مروری بر جنگ ۱۲ روزه و ابعاد مختلف آن پرداخت و گفت: جنگ ۱۲ روزه نمونه‌ای روشن از تقابل اراده‌ها و قدرت‌ها در عرصه‌های نظامی، رسانه‌ای و روانی بود.

محمد میرزایی متذکر شد: در این نبرد، علاوه بر توان نظامی، انسجام داخلی، روحیه مقاومت و هوشیاری مردم نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کرد.

وی با اشاره به درس‌های این جنگ افزود: تجربه این رویداد نشان داد که آمادگی همه‌جانبه، وحدت ملی و تبعیت از رهنمود‌های رهبری، می‌تواند تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کند. انتقال این تجربیات به نسل جوان و دانشگاهی، به‌ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، امری ضروری است تا بتوانند در آینده در عرصه‌های مختلف مسئولیت‌پذیر و اثرگذار باشند.

در پایان، برگزارکنندگان طرح ملی اعتلا، این برنامه را گامی مؤثر در جهت ارتقای بینش علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان دکتری دانستند و بر تداوم چنین نشست‌هایی برای تقویت پیوند میان دانشگاه، جامعه و مسائل روز کشور تأکید کردند.

این رویداد علمی با حضور مؤثر دستیاران آموزشی و با ادای احترام به مقام شامخ شهدای جنگ ۱۲ روزه و با صلوات برمحمد و خاندان پاک او به پایان رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا