طبق قانون با توهین و درگیری در بیمارستانها برخورد میشود
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، سید سجاد رضوی با اشاره به درگیری بین پزشک و پرستار در یکی از مراکز درمانی گفت: این افراد به واحد تخلفات و کمیته انضباطی دانشگاه علوم پزشکی مربوطه معرفی شدهاند و علاوه بر پیگیری شاکیان این پروندهها، دانشگاههای علوم پزشکی مربوط هم پیگیر این پرونده هستند.
رضوی با ابراز تاسف از بعضی از اظهار نظرها با نگاه صنفی گفت: انتظار میرود که تمام کارکنان بهداشت و درمان که همیشه به صورت تیم واحد عمل میکردند در سلامت بیماران کوشا باشند و چنین اتفاقاتی را به صنف خاصی ارتباط ندهیم و نباید نظام پزشکی و نظام پرستاری وارد این مباحث شوند.
وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که فشار کاری، بدحالی بیماران، مشکلات خانوادگی و تحصیلی در نوع برخورد پزشک و پرستار و رسیدگی به بیمار تاثیر داشته باشد.
رضوی افزود: تیم درمانی باید به هنگام مراجعه بیمار و خدمت به او تمام مشکلات خود را فراموش کند. اگر پزشک و پرستاری به موردی برخورد کنند که خلاف مقررات باشد و اجحاف در حق دیگری باشد، باید به مسئولان بیمارستان اطلاع دهند و نباید فحاشی و یا برخورد فیزیکی کنند.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با بیان این که برخورد قانونی با این قبیل مسائل براساس آیین نامهها از تذکر تا اخراج است، افزود: قانون براساس سوابق افراد، نظرات همکاران، اظهارات و نیت افراد تصمیم گیری میکند.
وی یادآور شد: کمیته اخلاق براساس شغل و برتری افراد تصمیم گیری نمیکند چرا که همه همکاران جز اصلی مراکز درمانی هستند و زحمت میکشند و هیچگونه ایجاد دلسردی و توهین از سوی کسی پذیرفته نیست.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت افزود: فحاشی و یا برخورد فیزیکی به پزشک و پرستار صنفی نیست و ممکن است همان پزشک یا پرستار متخلف با اطرافیان خود نیز رفتاری نامناسب و خشونت آمیز داشته باشد.
انتهای پیام/