دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 فروردين 1394 - 16:32

تشریح آخرین وضع آبی کشور از زبان معاون وزیر نیرو

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: ما در بخش تامین آب شهرها، مطابق با سناریوی سال گذشته، خود را برای یک سال با بارش کمتر و روان‌آب کمتر آماده و با این پیش‌بینی، برنامه‌های لازم را برای عبور از تابستان سال 94 طراحی کرده‌ایم.
کد خبر : 10095

به گزارش آنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رحیم میدانی با اشاره به وضع بارش‌ها در شش‌ماهه نخست سال آبی جاری (ابتدای مهرماه تا پایان اسفندماه 93)، اظهارکرد: خوشبختانه در روزهای پایانی اسفندماه جبهه‌های بارشی مناسبی در کشور شاهد بودیم که کمبود بیش از حد بارش در برخی استان‌ها را کاهش داد.


وی ادامه داد: در شش‌ ماهه نخست سال آبی جاری، 131 میلی‌متر بارش داشته‌ایم که این میزان بارش در مقایسه با زمان مشابه متوسط درازمدت 23 درصد کاهش نشان می‌دهد. برای نمونه در حوضه آبریز بزرگی مانند خلیج فارس و دریای عمان 47 درصد، در حوضه فلات مرکزی 24 درصد و در حوضه مرزی شرق و هامون نیز 15 درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم.


میدانی افزود: وقتی بارش‌ها کاهش می‌یابد، روان‌آب‌ها به‌مراتب بیشتر کاهش نشان می‌دهند به‌طوری‌ که هم‌اکنون شاهد کاهش 50 درصدی روان‌آب‌ها هستیم؛ بنابراین تا این مقطع از سال آبی چشم‌انداز خوبی نداریم.


وی ادامه داد: در سال 94 متعهد شده‌ایم که در هیچ شهری نوبت‌بندی برنامه‌ریزی‌شده آب وجود نداشته باشد، البته این به این مفهوم نیست که نیاز به همراهی مردم نداریم، چون باید اقدام‌های فنی و مهندسی در این حوزه انجام شود و در کنار آن از مردم هم بخواهیم با ما همراهی کنند.




انتهای پیام/

برچسب ها: آب وزارت نیرو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته