تولید محتوای هدفمند راهبرد قطع وابستگی به روایتهای قدیمی؛ یک لبخند روایت نوین ایران در فضای مجازی
به گزارش خبرنگار آنا، مسلم شجاعی مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در همایش تولید محتوای بینالمللی گردشگری با بیان اینکه تصویر ایران در ذهن جهانیان نیاز به باز تعریف دارد، بر رسالت بزرگ تصویرسازی از پیشرفتها و واقعیتهای امروز کشور تأکید کرد.
وی با اشاره به الگوهای موفق جهانی بیان کرد: همانگونه که پاریس با برج ایفل شناخته میشود، ما نیز باید ایران باشکوه را با تمام جاذبههایش به درستی به دنیا معرفی کنیم و گردشگری دارای اثرات اقتصادی بینظیری است و پیوندی ناگسستنی بین فرهنگ و اقتصاد ایجاد میکند.
مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه از گردشگری رسالتی نوینتر نمیبینم، بر نقش محوری تصویرسازی و روایتپردازی تأکید و خاطرنشان کرد: انتشار یک عکس خوب یا یک لبخند در فضای مجازی میتواند در یک کانال با نشر سریع، روایتی نوین از ایران ارائه دهد. آنچه سفر را ماندگار میکند، خاطره و روایت آن است.
شجاعی با انتقاد از کمبود روایتهای جذاب از جاذبهها افزود: ما دارای سرمایههای فراوانی هستیم، اما تا زمانی که برای آن داستانسازی نکنیم، نمیماند ویزد مشکل اصلی در گردشگری ما، ضعف در روایتگری است.
وی، تولید محتوای هدفمند را گرانقیمت، اما ضروری خواند و متذکر شد: هدف این است که محتوایی تولید شود که هم گردشگری را معرفی کند و هم تولیدات فعالان را جمعآوری کرده و نقاط مختلف کشور را به همه زبانهای دنیا بازگو کند.
مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام اینکه تمرکز اصلی بر تولید ویدئو خواهد بود چرا که ۶۰ درصد ترافیک دنیا مربوط به این قالب است، تصریح کرد: در نگاه ما این جشنواره ملی و بین المللی است و دانشگاه آزاد اسلامی یزد به عنوان یکی از پایههای اصلی این حرکت درگیر شده است.
شجاعی بر لزوم تعیین استراتژی انتشار محتوا تأکید و خاطرنشان کرد: مهم این است که بتوانیم محتوای تولیدی را به درستی عرضه کنیم.
رئیس دانشکده گردبلبخندشگری دانشگاه آزاد اسلامی یزد هم در همایش تولید محتوای بینالمللی گردشگری، برنامه زمانبندی جشنواره را تشریح کرد.
علی حسنآبادی اعلام کرد: دوره برگزاری کارگاههای تخصصی گردشگری از ۲۰ مهرماه تا ۱۰ آبانماه خواهد بود. در این کارگاهها، کلیات شاخصها و معیارهای ارزیابی مشخص و از طریق صفحه رسمی جشنواره در اختیار شرکتکنندگان قرار خواهد گرفت.
وی، برنامه زمانبندی جشنواره را تشریح و اعلام کرد: دوره برگزاری کارگاههای تخصصی گردشگری از ۱۰ مهرماه تا ۱۰ آبانماه خواهد بود و در این کارگاهها، کلیات شاخصها و معیارهای ارزیابی داوری آموزش داده خواهد شد و از طریق صفحه رسمی جشنواره در اختیار شرکتکنندگان قرار خواهد گرفت.
رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه آزاد اسلامی یزد افزود: زمان تهیه، ارسال و انتشار محتواهای تولید شده به پیج جشنواره از ۱۰ آبان تا ۲۰ دی سال جاری است.
حسنآبادی در ادامه به برنامه داوری آثار اشاره و تبیین کرد: داوری آثار از ۲۰ دی تا ۱۰ بهمنماه انجام میشود و مراسم اختتامیه در تاریخ ۲۵ بهمنماه همزمان در نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران برگزار و به آثار برتر جوایز نقدی و سفرهای ویژه به مناطق بکر ایران اهدا خواهد شد.
انتهای پیام/


