دوگانگی «تولید» و «انعکاس»؛ قدرت بازخورد محتوای گردشگری در سطح جهان را نداشته‌ایم

دوگانگی «تولید» و «انعکاس»؛ قدرت بازخورد محتوای گردشگری در سطح جهان را نداشته‌ایم
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه تاکنون خروجی قدرتمندی با بازخورد مناسب در سطح جهانی نداشته‌ایم، گفت: به خروجی تأثیرگذار نیاز داریم؛ برنامه‌ای علمی و حرفه‌ای که منجر به تولید محتوای خلّاقانه و مؤثر شود و به جذب گردشگر بینجامد.

به گزارش خبرنگار آنا، سیدمحمد رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد در آیین گشایش جشنواره تولید محتوای بین‌المللی گردشگری ایران با حضور مسلم شجاعی مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و جمعی از فرهیختگان و دانشجویان با قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این همایش گفت: موضوع مهم فعلی، تهیه محتوای قوی و بین‌المللی است تا بتوانیم یزد را به شکلی شایسته به جهان معرفی کنیم.

وی با اشاره به تمایز بین گردشگری داخلی و بین‌المللی خاطرنشان کرد: اگرچه اقدامات انجام شده برای گردشگری داخلی لازم است، اما برای جذب گردشگر جهانی کافی نیست، این مراسم با هدف تهیه محتوای بین‌المللی و کسب خروجی مطلوب برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه تاکنون خروجی قدرتمندی با بازخورد مناسب در سطح جهانی نداشته‌ایم، افزود: به طور جدی به خروجی تأثیرگذار نیاز داریم؛ برنامه‌ای علمی و حرفه‌ای که منجر به تولید محتوای خلاقانه و مؤثر شود و در نهایت به جذب گردشگر بینجامد.

رستگاری در ادامه توضیح داد: اگرچه نهاد‌های مختلف مانند شهرداری و میراث فرهنگی، تهیه محتوا را در دستورکار دارند، اما تاکنون قدرت انعکاس این محتوا را در سطح جهان نداشته‌ایم و بحث بر سر دو محور اصلی «تولید محتوا» و سپس انتشار آن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا