دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1395 - 13:58
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛

برگزاری دوره‌های آموزشی یکساله برای دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری دوره‌های آموزشی یک‌ساله ویژه دانش‌ آموختگان آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان برای نخستین بار در کشور خبر داد‎.
کد خبر : 100073

محمد حسین سلیمی جهرمی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: دانش آموختگان ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان که از طریق آزمون استخدامی پذیرفته شده‌اند باید قبل از ورود به مدرسه یک دوره آموزشی یکساله را طی کنند که هزینه این دوره‌ها حدود سه میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است که 50 درصد این هزینه را داوطلب و مابقی را وزارت‌ آموزش و پرورش متقبل خواهد شد.


وی افزود: برگزاری دوره‌های یک‌ساله برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود و قبل از آن دوره‌های 70 تا 80 ساعته برای دانش آموختگان برگزار می‌شد و به دلیل کوتاه بودن آموزش‌ها وزارتخانه تمام هزینه‌ها تقبل می‌‌کرد اما امسال با توجه به طولانی بودن دوره‌های آموزشی و افزایش هزینه‌ها دانش آموختگان تنها نیمی از هزینه‌ها را پرداخت خواهند کرد.


سلیمی جهرمی تصریح کرد: به دلیل اینکه دوره‌های یک‌ساله برای نخسین بار اجرا خواهد شد دانشگاه فرهنگیان هیچ گونه بودجه‌ای را برای آن پیش بینی نکرده بود به همین دلیل از سال آینده بخشی از هزینه‌های دوره‌های آموزشی نیز بر عهده دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.


رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه عنوان کرد: در ابتدای برگزاری آزمون شرکت کنندگان نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشارکتی بودن هزینه‌های مربوط به آن اطلاع داشتند و تنها مبلغ آن مشخص نبود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته