تحریم های ارتباطی

برچسب ها - تحریم های ارتباطی
مدیرعامل سازمان مردم نهاد فمپ در گفت‌وگو با آناتک:
«آمریکایی‌ها هرجا که خودشان بخواهند دسترسی به افکار عمومی ما پیدا کنند تا راه نفوذ و سلطه‌شان را باز کنند، حرف از «اینترنت آزاد» می‌زنند؛ اما وقتی ما می‌خواهیم از سرویس‌هایی که آن‌ها توسعه داده‌اند بهره‌برداری کنیم، قریب به اتفاق موارد با تحریم مواجه می‌شویم و توجیهاتی مانند "شما تروریستید" یا "شما نرمال نیستید" مطرح می‌کنند. این تناقض نشان می‌دهد که سیاست آن‌ها صرفاً ابزاری برای حفظ برتری و کنترل است»، این اظهارات را محمدمهدی حبیبی، مدیرعامل تشکل مردم نهاد فمپ بیان کرد.
کد خبر: ۱۰۶۵۲۶۹    تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۴/۰۵

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در گفت‌وگو با آناتک:
«چنانچه کشورهای مستقل در قالب پیمان‌های مشترک و بر اساس تقسیم کار فناورانه کنار یکدیگر قرار گیرند، فشارهای ناشی از تحریم‌های دیجیتال تا حد زیادی بی‌اثر خواهد شد.» این راهکار را کامیار ثقفی عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی برای خنثی سازی تحریم‌های فناوری پیشنهاد می‌دهد، مسیری که کارشناسان دیگری هم بر آن تأکید دارند.
کد خبر: ۱۰۶۳۱۹۴    تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۳/۳۰

آیا ادعای «اینترنت آزاد» آمریکا فقط شعاری برای نفوذ اطلاعاتی است؟ چرا ابزاری مثل فیگما و میدجرنی روی ایرانی‌ها بسته می‌شود، اما اینستاگرام باز است؟ ماجرای تحریم هوشمند سرویس‌های خلاقانه و طراحی که اقتصاد دیجیتال ایران را هدف گرفته، روایتی تازه از دوگانگی غرب در عمل دارد.
کد خبر: ۱۰۶۱۰۸۸    تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۳/۱۶

یک عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با آناتک:
حجت الاسلام قاسم روانبخش نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راهکار کاهش اثر تحریم‌های فناوری و ارتباطات، تکمیل شبکه ملی اطلاعات است، گفت: پیشرفت این شبکه تاکنون به بیش از ۶۰ درصد رسیده کرد.
کد خبر: ۱۰۶۰۹۰۱    تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۳/۱۶

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با آناتک:
«امروز در بیش از هفتاد کشور دنیا اگر یک پیام‌رسان خارجی داده‌ها و اطلاعات کاربران را در داخل همان کشور ذخیره نکند، اجازه نصب، فعالیت یا ادامه حضور بدون محدودیت به آن داده نمی‌شود. یکی از نمونه‌های نزدیک به ما، ترکیه است که درباره واتس‌اپ و خدمات مشابه، الزاماتی در زمینه ذخیره‌سازی داده در داخل کشور خود اعمال کرده است.» این بخشی از گفته‌های ابوالفضل ابوترابی، نمایندۀ مجلس و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها دربارۀ حکمرانی قانون مند فضای سایبر است.
کد خبر: ۱۰۶۰۶۰۰    تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۳/۱۴