دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازداشت 65 طرفدار تیم ملی انگلیس از ابتدای رقابت های یورو 2016 تا کنون

به گفته وزارت کشور فرانسه از میان بیش از 1000 طرفدار فوتبالی که در فرانسه بازداشت شده اند 65 نفر از آنها طرفداران انگلیس بوده اند.
کد خبر : 99283

فعالیت های خرابکارنه طرفداران انگلیس در چند بازی شدت گرفت و اوج این اغتشاشات ماه پیش در مارسی، حین بازی این تیم مقابل روسیه اتفاق افتاد.


به گفته برنارد کازنوو پلیس توانست تعداد قابل ملاحظه ای از اغتشاشات را کنترل کند. از زمان شروع بازی ها پلیس تقریبا 1000 نفر را بازداشت، 600 نفر را محاکمه و 56 نفر را محکوم کرده است .


با وجود این هیچ کدام از روس ها در دادگاه حاضر نشدند این در حالی است که 6 نفر از طرفداران انگلیس محکوم شدند و پس از جلسه دادگاه که روز 13 ژوئن درست 2 روز پس از تساوی 1 بر 1 انگلیس و روسیه برگزار شد، از حضور در فرانسه منع شدند.


بریس رابین دادیار مارسی در مورد 10 اوباش روسی که در اغتشاشات شرکت داشتند همچنان که آنها در حال داد و بیداد بوده اند از لفظ «بیش از حد خشن» و «بیش از حد نا آرام» برای آنها استفاده کرده است.


قبل از بازی ولز و انگلیس در لنز هم طرفداران انگلیسی آشوب های زیادی در لیل که به لنز نزدیک است به پا کرده اند.


یورو 2016 برای انگلیس در 27 ژوئن در شهر نیس پس از شکست آنها در مقابل ایسلند خاتمه یافت اما طرفداران این تیم هنوز بازداشت هستند. فعالیت های اداری واحد فوتبال پلیس انگلستان همچون اطلاعیه های منتشر شده در شبکه CCTV و شبکه های اجتماعی هنوز در حال دنبال شدن است تا بتوانند سر دسته خرابکاران را پیدا کنند.


16 نفر از اغتشاش گران از زمان ورود به انگلیس از هرگونه فعالیت مربوط به فوتبال منع شده اند و این در حالی است که کماکان واحد فوتبال پلیس انگلیس 100 عکس دیگر از مظنونین به اغتشاش را منتشر کرده است.


حداقل ممنوعیت ها 3 ساله است و طرفداران تیم انگلیس از سفر به روسیه برای تماشای بازی های جام جهانی 2018 ممنوع هستند.


دیگر تیم بریتانیایی باقیمانده در مسابقات ولز است که طرفداران این تیم به عنوان تماشاگران متین با رفتار خوب شهرت دارند. این تیم در بازی نیمه نهایی مقابل پرتغال صف آرایی خواهد کرد که بازی روز چهارشنبه در شهر لیون برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته