دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1395 - 11:59

تشکیل دولت ائتلافی در یمن رد شد

هیأت ریاض که به نمایندگی از دولت در تبعید یمن در کویت با هیأت ملی یمن مذاکره می‌کنند، درخواست فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای تشکیل حکومت ائتلافی با جنبش انصارالله یمن را رد کرد.
کد خبر : 98366

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، هیأت ریاض روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که هرگونه پیشنهاد و یا افکار یک جانبه‌ای که وظیفه و ماموریت حکومت قانونی این کشور از سوی عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری را کاهش دهد، ازجمله پیشنهاد تشکیل حکومت ائتلافی با حوثی‌ها (جنبش انصارالله) را رد می‌کند.


از 21 آوریل (2 اردیبهشت) مذاکرات صلح یمن در کویت میان طرف‌های درگیر آغاز شد تا به گفت‌وگو درباره راه‌های حل بحران بیش از دو ساله در این کشور بپردازند. با وجود این، این مذاکرات چهارشنبه گذشته به مدت دو هفته تعلیق شد.


هیأت ریاض شب گذشته (جمعه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که آن‌ها هیچ ایده یا پیشنهادی که مخالف با مراجعی همچون قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیوست‌های مربوطه، طرح شورای همکاری خلیج (فارس) باشد را بررسی نخواهند کرد.


اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل متحد به یمن روز گذشته (جمعه) در کنفرانسی خبری که در کویت برگزار شده بود، گفت: «به یکی از طرف‌های مذاکرات صلح یمن پیشنهادی در راستای نقشه راه حل بحران دادم که متضمن رویکردی عملیاتی برای پایان دادن به درگیری در یمن است و شامل تدابیر امنیتی طبق قطعنامه 2216 شورای امنیت می‌شود و تشکیل‌دهنده حکومت وحدت ملی است که اقتصاد ملی یمن را نجات می‌دهد و می‌تواند تامین‌کننده خدمات اجتماعی مناسب به یمنی‌ها باشد.»


وی در سخنان خود افزود: «تلاش برای مشروعیت بخشیدن به کودتا تحت هر عنوانی، غیر قابل قبول است و حکومت قانونی دارای رئیس‌جمهوری باید تدابیر و نقشه‌های مناسبی را برای گسترش مشارکت سیاسی در حکومت آینده درنظر بگیرد.»


هیأت ریاض در این‌باره تاکید کرد: «اختلاف با انقلابیون همچنان وجود دارد و این به دلیل نپذیرفتن پایبندی آن‌ها به مراجع، اصول و روش‌های لازم برای پایان دادن به کودتا و همه نتایج مربوط به آن است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته