دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ربات فاش‌کننده اطلاعات کاربران مسدود شد

فاش شدن اطلاعات کاربران اپراتور ایرانسل از سوی یک ربات در تلگرام در چند روز اخیر یکی از موضوعات بحث‌برانگیز در فضای مجازی بوده است اما وزارت ارتباطات اعلام کرد که این ربات برای جلوگیری از افشای اطلاعات خصوصی مشترکان مسدود شده است.
کد خبر : 98308

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، طی چند روز اخیر رباتی در شبکه مجازی تلگرام طی روزهای اخیر با دریافت شماره ایرانسل مشترکان، اطلاعات خصوصی آنها از قبلی آدرس، شماره منزل و... را فاش می‌کرد.


برای دست‌یابی به این اطلاعات نیز کافی بود تا کاربران تلگرام در این ربات عضو شوند بدین ترتیب امکان دسترسی به اطلاعات کابربران ایرانسل مهیا شود.


با ارسال کلمه help به مرکز فرمان این روبات صفحه‌ای با مضمون زیر نمایش داده می‌شد که در آن نوشته شده بود:


توجه


این روبات متصل شده به دیتابیس ایرانسل است که از 3 سال پیش در اینترنت پخش شد.


پس ممکن است به‌دلیل قدیمی بودن برخی شماره‌ها یافت نشود یا اشتباه ارسال شود.


پس خواهشاً سؤال نپرسید.


شماره‌های پشتیبانی شده:


0935-0936-0937-0938-0939


برای دریافت مشخصات شماره را ارسال کنید.


در همین راستا وزارت ارتباطات اعلام کرد که براساس دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف صیانت از اطلاعات کاربران، ربات فاش کننده اطلاعات کاربران یکی از اپراتورهای تلفن همراه با اقدامات انجام شده مسدود شد و کاربران نگران نباشند.


مدیر روابط عمومی این وزارتخانه عنوان کرد تلاش های صورت گرفته موجب شد این ربات شناسایی و مسدود شود و اطلاعات کاربران این اپراتور تلفن همراه کشور دیگر از سوی این ربات افشا نخواهد شد.


محمدرضا فرنقی‌زاد همچنین با تاکید بر پیگیری همه دستگاههای مسئول برای شناسایی عاملان این موضوع گفت: قطعاٌ اپراتور مذکور با همکاری پلیس فتای کشور و دستگاههای مسئول پیگیری های لازم را برای شناسایی فرد یا افراد متخلف را انجام داده و اطلاعات آن متعاقبا در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.


گفتنی است، طی چند روز اخیر این ربات از سوی بسیاری از کابران تلگرام دست به دست شده و مورد استقبال قرار گرفت که همین امر موجب افشای بخشی از اطلاعات خصوصی دارندگان سیم‌کارت‌های ایرانسل شده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته