15:53 11 / 04 /1404

نیازسنجی آموزشی، فرهنگی و پژوهشی مبنای تدوین بودجه دانشگاه آزاد هرمزگان

نیازسنجی آموزشی، فرهنگی و پژوهشی مبنای تدوین بودجه دانشگاه آزاد هرمزگان
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، نیازسنجی آموزشی، فرهنگی و پژوهشی را مبنای تدوین بودجه این دانشگاه برشمرد.

به گزارش خبرنگار آنا، جلسات هسته فکری پیش‌بینی و تدوین بودجه سال ۱۴۰۵–۱۴۰۴ با حضور روسای واحدها و مراکز دانشگاهی، معاونین توسعه مدیریت و منابع و مسئولان بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با ارائه گزارش رسمی بودجه و دفاع از پیش‌بینی بودجه واحدها و مراکز این استان  در واحد بندرعباس آغاز شد.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اعلام این مطلب به خبرنگار آنا گفت: این جلسات به صورت فشرده و در چند روز کاری برگزار می‌شود و در آن، هریک از روسای واحدها و مراکز دانشگاهی، بودجه پیشنهادی خود را با ارائه مستندات و تحلیلهای دقیق تشریح می‌کنند که پس از بررسی دقیق مورد تأیید بررسی قرار می‌گیرد.

محسن دهقانی، هدف اصلی تدوین بودجه را اصلاح و بازنگری هدفمند و همسو با سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی دانست و افزود: بودجه باید مطابق مستندات و با استانداردهای موجود مطابقت کند و درراستای حرکت در بستر توسعه پایدار و ارتقای کیفیت آموزشی و تقویت سازوکارهای بودجه درراستای فعالیت های منطبق بر سند چشم‌انداز باشد تا تحقق هدفمند برنامه‌های دانشگاه در مسیر توسعه، هموارتر و منطقی‌تر ترسیم شود.

وی متذکر شد: در این نشست‌ها، راهکارهای عملیاتی برای تحقق درآمدهای دانشگاه نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و برنامه‌ریزی‌های دقیق منابع مالی به‌گونه‌ای مدیریت شود که پاسخگوی نیازهای آموزشی، فرهنگی،  پژوهشی، عمرانی و ...  دانشگاه باشد.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: جلسات هسته فکری استان هرمزگان در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت تا بودجه پیشنهادی نهایی‌سازی و پس از تأیید در شورای دانشگاه و کمیسیون دائمی استان هرمزگان به مرحله اجرا گذاشته شود و این فرآیند با مشارکت فعال تمامی ذینفعان و با نگاهی آینده‌نگر، کیفیت بخش و کارآمدساز به پیش می‌رود.

دهقانی با بیان اینکه این جلسات با رویکرد افزایش بهره‌وری مالی و انطباق با سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود، تبیین کرد: این مهم می‌تواند نشان‌دهنده عزم ملی واحدهای دانشگاهی بر محور توسعه باشد و نشان دهد که تحقق اهداف بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت چگونه برنامه‌ریزی شده و درصد خطا و اشتباه در کجاست و به‌نوعی دیگر گزارش‌گیری از عملکرد واحدها و مراکز دانشگاهی است که چقدر بر بستر واقعیت‌ها حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب