دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با امضای تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری صورت گرفت

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در سمنان

تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی با استفاده از انرژی تجدیدپذیر با شرکت برق منطقه‌ای سمنان به امضا رسید.
کد خبر : 97551

به‌گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، محمود سنگی عضو هیات مدیره و معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای سمنان گفت: این تفاهم‌نامه‌ها برای ساخت چند نیروگاه تجدیدپذیر در استان سمنان با مجموع 675 مگاوات با شرکت‌های علاقمند به سرمایه‌گذاری در این زمینه به امضا رسیده که شرایط بهتری را برای ایجاد زیر ساخت‌های تولید انرژی پاک در سالیان آینده و تأمین برق مورد نظر واحدهای تولیدی و اقتصادی فراهم می‌کند.


معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای سمنان در ادامه افزود: این شرکت با ایجاد شرایط مناسب و مطلوب و با وجود ساختگاه‌های مناسب توانسته است به عنوان یک شاخص مهم و به‌عنوان یکی از اهداف مهم برنامه ششم در زمینه ترویج سرمایه‌گذاری و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در زمینه احداث نیروگاه‌های تولید برق با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیرگام های مهمی بردارد.


سنگی شرکت‌های گسترش شبکه پارسه ارتباط گرمسار، فراز پنداران آریا موج، انرژی جوان سمنان، فولاد صنعت غدیر ایرانیان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، نو آوران انرژی و صنعت دانا و Solar & Benefit را از جمله شرکت‌های دارای تفاهم نامه مشترک سه جانبه احداث نیروگاه‌های خورشیدی در این استان برشمرد.


گفتنی است، شرکت برق منطقه ای سمنان در اولین همایش سرمایه‌گذاری استان که در اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، حضور فعال داشت و مدیرعامل این شرکت نیز به همین دلیل از سوی محمدرضا خباز استاندار سمنان نیز مورد تقدیر قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته