مدیرعامل بانک رفاه: ماجرای فیش حقوقی موجسواری سیاسی است/ درخواست صدقی از رسانهها برای تشکیل هیات بررسی اسناد
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، روز گذشته علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تغییر مدیرعامل بانک رفاه کارگران و معرفی مدیرعامل جدید برای این بانک خبر داد و این در حالی است که طی چند روز گذشته خبرهایی مبنی بر خروج علی صدقی، مدیرعامل بانک رفاه از کشور در برخی رسانهها منتشر شده بود. اما وی در مصاحبهای این خبر را تکذیب و اعلام کرد که همچنان در دفتر کارش است.
در اطلاعیهای از رسانهها درخواست کرد که در قالب هیاتی، اسناد رسمی این بانک را بررسی کنند.
وی در این اطلاعیه عنوان کرده است: چندی است که خاطر عزیز مردم کشور گرامیمان با اطلاع از فیش حقوقی برخی مسئولان ناراحت و آزرده شده است چرا که معقتدیم دست اندازی به بیت المال به هر شکل و نحوی مذموم است. متاسفانه برخی رسانه ها و جریانات سیاسی با موج سواری، از این موضوع سوء استفاده کرده و با قلمداد کردن صورتحساب چندین ماهه به جای فیش حقوقی، اخباری جعلی و کذب درباره برخی مدیران عالی بانک رفاه منتشر ساختند و برخی رسانه های جمعی نیز با انعکاس آن، خواسته و ناخواسته آب به آسیاب شایعه پراکنان ریختند؛ حال آنکه این ادعا کاملاً بی اساس است و سودجویان بدنبال ضربه زدن به نام و برند بانک رفاه هستند.
صدقی بیان کرده است: بانک رفاه با اعلام آمادگی کامل به منظور شفاف سازی و تنویر افکار عمومی، از رسانه های جمعی درخواست دارد هیاتی متشکل از خبرنگاران عزیز کلیه رسانه ها تشکیل گردد تا این هیات با دقت تمام اسناد رسمی و واقعی این بانک را بررسی کنند. همچنانکه که این بانک کلیه مدارک مربوطه را به مراجع و مقامات ذیصلاح ارائه کرده است و قطعاً رأی قطعی آن مراجع، به سمع و نظر عموم مردم شریف ایران خواهد رسید.
در ادامه آمده است: بی تردید اخلاق رسانهای نقطه تلاقی علم اخلاق و فعالیت رسانهها یا ابزارهای ارتباط جمعی است و با ارزشها و هنجارها سرو کار دارد. ارزشها و هنجارهایی که از درون فرهنگ جامعه و در جامعه اسلامی از درون فرهنگ اسلامی سر بر میآورد. در کشور ما اخلاق رسانهای اگر چه تابع اصول و قواعدی کلی و جهان شمول است اما به دلیل ریشه گرفتن آن از مجموعه ارزشهای جامعه، میتواند فرهنگ اصیل اسلامی ما نیز باشد.
از جمله اصول اخلاقی که دین مبین اسلام در حوزه خبر بر آن تاکید میکند، مسئولیت اجتماعی روزنامهنگار و شجاعت در نقل حقایق، تاکید بر صداقت و عینیت خبر و احتراز از تحریف اخبار، توجه به اعتبار روایی منبع خبر، حفظ حرمت و حریم فرد و جامعه و در عین حال انتقاد سالم و عمل به وظیفه امانتداری در خبر است.
البته در این بین رسانهها در کنار وظایف اثباتی، وظایف سلبی دیگری هم از جمله دوری از دروغ و تحریف حقایق، جلوگیری از ترویج باطل به هر شکل، پرهیز از تعرض به آبروی مسلمانان، دوری از اشاعه و پخش شایعات بر عهده دارند.
هرگز مباد در این ماه مبارک رمضان که ماه سلوک و حق شناسی است حق را زیر پا بگذاریم و با درج ادعایی کاملا جعلی، آبروی یک مجموعه ریشه دار و اصیل را بریزیم که در آیندهای نزدیک باید در پیشگاه قانون و وجدان خود و در محضر عدل الهی پاسخگو باشیم.
انتهای پیام/