دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1395 - 11:30
در گفت وگو با آنا

سرمربی تیم ملی بوکس: شانس خوبی را برای کسب سهمیه از دست دادیم/ نداشتن بودجه ضربه بدی به بوکس ایران زد

علیرضا استکی گفت: در ماه‌های اخیر تنها در یک اردوی اوکراین شرکت کردیم و بچه ها هم از نظر مالی فشار زیادی را تحمل کردند
کد خبر : 97124

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی بوکس ایران با کسب نتایج ضعیف در رقابت‌های انتخابی المپیک که در آذربایجان برگزار شد نتوانست هیچ سهمیه‌ای در این مسابقات کسب کند.


علیرضا استکی، سرمربی تیم ملی بوکس در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد کسب نتایج ضعیف ملی‌پوشان در رقابت‌های انتخابی المپیک در باکو گفت: «ما در این مسابقات شانس زیادی داشتیم تا بتوانیم برای المپیک سهمیه کسب کنیم. در وزن 91 کیلوگرم سالار غلامی به آسانی می‌توانست به مدال طلا برسد، اما با بدشانسی این مدال را از دست داد. در این رقابت‌ها بوکسورهای قدرتمند دنیا حضور نداشتند ولی ما از این فرصت استفاده نکردیم و نتوانستیم نتایج خوبی را کسب کنیم.»


وی ادامه داد: «روسیه، قزاقستان و ازبکستان که قدرت‌های بوکس دنیا محسوب می‌شوند در این مسابقات نماینده نداشتند و تنها کوبا با یک نماینده در باکو شرکت کرد. ما در همه اوزان شانس کسب مدال داشتیم اما بنا به دلایل خاصی این اتفاق نیفتاد و دست ما از رسیدن به مدال کوتاه ماند.»


استکی درباره دلایلی که باعث شد تا تیم ملی در مسابقات کسب سهمیه المپیک نتایج خوبی نگیرد، بیان کرد: «دلایل اصلی که می‌توان به آن اشاره کرد نبودن پول و امکانات بود. ما در ماه‌های اخیر تنها در یک اردوی اوکراین شرکت کردیم و بچه‌ها هم از نظر مالی فشار زیادی را تحمل کردند. فدراسیون تمام سعی خودش را کرد تا بهترین امکانات را برای ملی‌پوشان در نظر بگیرد اما متاسفانه تلاش‌های فدراسیون بی‌ثمر بود و نداشتن بودجه ضربه بدی به بوکس ایران زد.»


سرمربی تیم ملی درباره حضور سه بوکسور ایران در رقابت‌های ونزوئلا که آخرین شانس برای کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود، افزود: «رقابت‌های ونزوئلا از 13 تیر آغاز می‌شود و سه بوکسور نیمه حرفه‌ای ایران در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. امیدوارم این سه ملی‌پوش با دست پر از این مسابقات برگردند و بوکس ایران راهی المپیک ریو شود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته