دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مجارها در پی خلق شگفتی دیگر مقابل شیاطین‌سرخ

شگفتی‌ساز جام پانزدهم امشب از ساعت 23:30 به وقت تهران در استادیوم 33 هزار نفری «مونیسیپال» شهر تولوز به مصاف تیم پر ستاره جام یعنی بلژیک می رود.
کد خبر : 97080

به گزارش گروه ورزشی آنا، در بین تیم‌هایی که از مهره‌ها و ستاره‌های روز دنیا بهره می‌برند بلژیک در رده‌های بالای جدول قرار دارد و نظر می‌رسد هرچقدر که از تورنمنت می‌گذرد این تیم پر ستاره آماده‌تر و مستحکم‌تر می‌شوند و در راه هدف خود، چند برابر تلاش می‌کنند.


به اعتقاد خیلی از کارشناسان و فوتبال دوستان تیم ملی مجارستان یکی از ناشناخته ترین تیم ها و ضعیف ترین تیم های یورو بود، اما در این رقابت ها شاهد درخشش خیره کننده این تیم با هدایت «برند استورک» آلمانی بودیم و آنها که در گروه F با تیم ها پرتغال، اتریش و ایسلند هم گروه بودند موفق شدند با کسب 5 امتیاز به عنوان تیم نخست گروه به دور یک هشتم صعود کنند و حالا باید به مصاف بلژیک پر ستاره بروند.


تیم ملی بلژیک که در گروه E این رقابت‌ها با تیم های ایتالیا، سوئد و جمهوری ایرلند همگروه بود توانست با کسب 6 امتیاز راهی دور دوم شود. بلژیکی که به شیاطین سرخ معرف است، خیلی نتوانست انتظارات را در دور گروهی برآورده کنند، اما بدون شک آنها هنوز هم یکی از مدعیان فتح جام هستند و به هیچ عنوان نمی توان آنها را دسته کم گرفت.


این روزها مجارستان را با باشگاه لسترسیتی مقایسه می کنند، که توانست فاتح لیگ برتر انگلیس شود. با این حال نمی توان گفت که مجارها توانایی قهرمانی در چنین رقابت هایی را دارند، اما نام این ورزش فوتبال است و هر چیز غیرممکن در آن ممکن می شود.


مجارستان در کنار تیم ملی ولز با زدن 6 گل بهترین خط حمله این رقابت ها را در اختیار دارد و آنها در خط دفاعی هم عملکرد قابل قبولی دارند.تیم ملی بلژیک با ستارهایی هم چون «ادن هازاد»، «روملو لوکاکو»، «کوین ده بروین»، نتیبو کورتوا»، «توماس ورمائلن»، «اکسل ویتسل»، «راجا نایگولان» و «فریرا» می توانند در ادامه رقابت ها هر تیمی را به زانو در بیاورند، اما آنها تا کنون نمایش اصلی خود را به نمایش نگذاشته اند.


این دو تیم تا کنون 13 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که سهم بلژیکی ها 8 پیروزی و سهم مجارستان 3 پیروزی و 2 دیدار هم به تساوی کشیده شده است.تیم ملی مجارستان دو بار پیش از این در سال های 1964 و 1972 در رقابت های یورو حضور پیدا کرده که در اولین دوره سوم شدند و در دومین دوره در میان چهار تیم چهارم شدند.تیم ملی بلژیک هم برای پنجمین بار است که د رقابت های یورو حضور پیدا می کند و بهترین نتیجه آنها در یورو 1972 بود که بلژیکی ها در خانه موفق شدند به رده سوم برسند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته