دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1395 - 16:45

دومین محصول گلخانه هوشمند واحد دهاقان راهی بازار مصرف شد

15 تن فلفل دلمه تولید شده که محصول فاز 2 گلخانه هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان است، راهی بازار مصرف شد.
کد خبر : 96848

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، فلفل تولیدی واحد دهاقان همه معیارها و مشخصات لازم برای صادرات را داراست که این امر نتیجه تجربه موفق واحد در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای است.


فلفل، گیاه بومی مکزیک و آمریکای مرکزی است که معمولا به صورت نارس برداشت شده و در مرحله رسیدگی به رنگ قرمز و نارنجی در‌می‌آید. تولید این محصول به صورت پرورش نشاء انجام می‌شود به این صورت که حدود 6 تا 8 هفته نشاء در خزانه می‌ماند و سپس کشت و پس از رسیدن محصول، برداشت آن به‌صورت هفتگی انجام می‌شود.



در ساخت گلخانه واحد دهاقان از آخرین فناوری‌های روز استفاده شده است و سامانه هوشمند آن مجهز به سیستم اینترنتی است که قابلیت نظارت و کنترل را از سراسر جهان میسر می‌سازد.


این گلخانه دارای بخاری با قابلیت روشن و خاموش شدن اتوماتیک طبق دمای محیط از طریق سنسور، دریچه‌های کنترل جانبی و سقفی با قابلیت نمایش موقعیت دریچه‌ها روی نرم‌افزار، تقسیم فن‌های سالن به دو گروه و تعیین دمای مطلوب مجزا برای کارکرد هر گروه، ایستگاه آبیاری، ایستگاه‌های مه پاش، پرده روشنایی، ایستگاه فنی چرخش با قابلیت یکنواخت نگه داشتن دمای سالن، استفاده از سنسورهای الکترونیکی دقیق به جای سنسورهای مکانیکی که باعث کاهش مصرف برق و سوخت‌های فسیلی و جلوگیری از تنش‌های رطوبتی و دمایی می‌شود، است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته