۳۰/ فروردين /۱۴۰۴
در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد؛

عزم اداره کل همکاری‌های راهبردی صداوسیما برای تداوم پویش‌های ملی در سال جدید

عزم اداره کل همکاری‌های راهبردی صداوسیما برای تداوم پویش‌های ملی در سال جدید
مدیرکل همکاری‌های راهبردی سازمان صداوسیما با اشاره به همکاری موفقیت‌آمیز این سازمان در اجرای پویش «نه به تصادف» در تعطیلات نوروز امسال، از تلاش برای تداوم اجرای این گونه پویش‌های ملی در سال ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، اسفند ماه سال گذشته، پویش «نه به تصادف» به‌طور رسمی از سوی وزیر بهداشت معرفی شد. هدف این پویش کاهش تصادفات و نجات جان هموطنان از حوادث جاده‌ای بود. در آستانه پایان فاز دوم، آمار مشارکت عمومی و انعکاس رسانه‌ای نشان می‌دهد که این پویش از یک شعار نمادین فراتر رفته است.

در نخستین روز‌های آغاز پویش، تفاهم‌نامه همکاری «نه به تصادف» با حضور محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به امضا رسید. این تفاهم‌نامه با هدف فرهنگ‌سازی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای، و کاهش تلفات جاده‌ای در کشور منعقد شد تا یک جریان رسانه‌ای گسترده در حمایت از پویش رقم بخورد.

از سوی دیگر، روابط‌عمومی سازمان صداوسیما با همکاری وزارت بهداشت، از طریق پخش روزانه تیزر‌های کوتاه در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، پیام «نه به تصادف» را به خانه‌ها برد. هشتگ «#نه_به_تصادف» در توییتر و اینستاگرام ترند شد و بیش از ۵۰۰ هزار بار توسط کاربران بازنشر گردید. هم‌زمان، معاون بهداشت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری‌ها بار‌ها تأکید کرد که این پویش تنها به اطلاع‌رسانی محدود نیست، بلکه هدف آن نهادینه‌سازی فرهنگ رانندگی ایمن در سطح ملی است.

تلاش برای کاهش آلام تصادف از دریچه رادیو و تلویزیون

در همین ارتباط، مدیرکل همکاری‌های راهبردی صداوسیما در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا عنوان کرد: رسانه ملی در همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاه‌های مجری که در بحث سفر‌ها‌ی نوروزی درگیر بودند، پویش «نه به تصادف» را راه اندازی کرد. هدف از این همکاری، اطلاع‌رسانی از طریق شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در راستای کاهش تصادفات رانندگی و پیامد‌های منفی آن است. پیامد‌هایی که علاوه بر زیان مالی گسترده، ممکن است سال‌های سال آسیب‌دیدگان را درگیر کند.

گوشتیران
قالیشویی ادیب

پدرام کرباسیان افزود: ما علاوه بر تیزر‌های آموزشی و برنامه‌هایی که در شبکه‌های مختلف تلویزیون در این زمینه داشتیم، «شبکه رادیویی بهاران» را نیز از بیست و پنجم اسفندماه راه‌اندازی کردیم که پخش برنامه‌های این شبکه رادیویی تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت. برنامه‌های این شبکه شامل آیتم‌های نمایشی، پخش موسیقی‌های بهاری و گفت‌و‌گو‌هایی با موضوعات مرتبط با سفر و فرهنگ رانندگی بود که با استقبال مخاطبان مواجه شد. ضمن این که اطلاع‌رسانی درباره وضعیت جاده‌ها و آب وهوا نیز از محور‌های اصلی این شبکه رادیویی بود. علاوه بر این، پنج برنامه تلویزیونی مستقل هم با همین موضوع در تلویزیون داشتیم.

عزم اداره کل همکاری‌های راهبردی صداوسیما برای تداوم پویش‌های ملی در سال جدید

وی اظهار کرد: خوشبختانه معاونت استان‌های سازمان نیز همکاری خوبی در این حوزه داشتند و اطلاع‌رسانی از طریق شبکه‌های استانی هم به خوبی پیش رفت. تقریباً در همه برنامه‌های تلویزیونی که در ایام نوروز روی آنتن رفت شاهد اطلاع‌رسانی در حوزه تصادف و آموزش فرهنگ رانندگی در جاده‌ها بودیم.

نهادی برای افزایش همکاری‌های راهبردی

کرباسیان با اشاره به این که اداره کل همکاری‌های راهبردی صداوسیما یکی از زیرمجموعه‌های مرکز «طرح و برنامه و بودجه» است افزود: بیش از یک سال از شکل گیری این اداره کل می‌گذرد. تشکیل این واحد در واقع تدبیری از سوی مدیران سازمان بود تا بتوانند پویش‌های ملی را به شکل بهتری در حوزه رسانه پیش ببرند. موضوع این پویش‌ها، عموماً منافع ملی و مردمی است و در نتیجه راهبردی و غیرانتفاعی هستند. بخش‌های مربوط به آگهی‌های تبلیغاتی و پویش‌های تجاری را معاونت بازرگانی دنبال می‌کند. اداره کل همکاری‌های راهبردی صرفاً به دنبال تسریع همکاری سازمان صداوسیما با نهاد‌هایی است که در حوزه خیر و منفعت عمومی فعالیت می‌کنند. بنابراین، مبنای ما در اینجا رقم‌های مالی نیست.

مدیرکل همکاری‌های راهبردی صداوسیما گفت: ما پیش از این و در پاییز و زمستان ۱۴۰۳ همراه با دولت محترم، پویش «دو درجه کمتر» را دنبال کردیم تا بتوانیم با همکاری مردم بر آسیب‌های احتمالی ناترازی انرژی با همکاری مردم غلبه کنیم. ان شاالله از ابتدای اردیبهشت ماه نیز برنامه‌هایی که برای مصرف بهینه آب و هدر ندادن آن تولید شده را در رادیو و تلویزیون پخش کنیم.

عزم اداره کل همکاری‌های راهبردی صداوسیما برای تداوم پویش‌های ملی در سال جدید

کرباسیان عنوان کرد: سازمان صداو سیما از طریق این پویش‌ها به دنبال این است تا مسئولیت‌های اجتماعی خودش را به انجام داده و به دولت و نهاد‌های حاکمیتی کمک کند تا در مسیر رفاه مردم برنامه‌های را به اطلاع آنها برساند.

وی افزود: اداره کل همکاری‌های راهبردی صداوسیما این آمادگی را دارد تا در زمینه اطلاع‌رسانی برای پویش‌های ملی با نهاد‌های مختلف همکاری کند. در یک سال گذشته هم جلسات بسیار خوبی با مراکز مختلف و وزارتخانه‌ها داشتیم که امیدوارم نتایج آن در سال ۱۴۰۴ در حوزه پویش‌های ملی منعکس شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر