دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیحات فرمانده پلیس راهور کشور درباره صدور کروکی الکترونیک

توضیحات فرمانده پلیس راهور کشور درباره صدور کروکی الکترونیک
فرمانده پلیس راهور کشور توضیحاتی را درباره صدور کروکی الکترونیک ارائه کرد.
کد خبر : 887446

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صبح امروز چهارشنبه  ششم دی سردار سید کمال هادیانفر، در جمع خبرنگاران درباره تصویب آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی توسط هیأت دولت، صدور گواهینامه دو زبانه و روند گواهینامه یک روزه موتورسیکلت، توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: در بحث انواع صدور گواهینامه، دو بند مورد تاکید پلیس راهور بود که تصویب شد. در آئین نامه گذشته پیش بینی شده بود کسانی که گواهینامه پایه ۳ داشتند و پایه ۲ می‌خواستند، ۲ سال باید توقف می‌کردند؛ در اصلاح آئین نامه به یک سال زمان توقف کاهش پیدا کرد.

فرمانده پلیس راهور افزود: این آئین نامه به محض ابلاغ دولت، در کل کشور اجرایی خواهد شد.

سردار هادیانفر گفت: روش‌هایی برای تبدیل گواهینامه از پایه ۳ به ۲ و از پایه ۲ به ۱ برقرار است.

سردار هادیانفر در رابطه با طرح جدید پلیس راهور درخصوص کروکی‌های الکترونیک نیز عنوان کرد: کار خوبی در پلیس راهور اتفاق افتاد استفاده از نرم افزار تنظیم کروکی بود که آن را کاملا بومی آماده کردیم و در استان قم و برخی جاده‌ها به مدت یک سال آزمایش کردیم و صحت کروکی‌ها مطلوب بود.

وی افزود: در همین راستا با بیمه مرکزی و سایر بیمه‌ها جلساتی برای مشارکت بیشتر آن‌ها در زمینه کار با کروکی‌های الکترونیک داشتیم. چون یکی از مشکلات بیمه مربوط به تصادفات ساختگی یا کروکی های تقلبی بود که بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از خسارات بیمه مربوط به این تصادفات تقلبی بود.

وی افزود: بعد از آزمایش موفقیت آمیز این سیستم، حالا در کل کشور این تجهیزات در اختیار نیروها قرار گرفته و کروکی ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و به صورت برخط کروکی به بیمه ارسال می‌شود. از طرف دیگر دو پیامک برای راننده خودروهایی که تصادف کردند ارسال می‌شود و فایل پی‌دی‌اف کروکی نیز برای مقصر و زیان دیده ارسال می شود.

سردار هادیانفر در پایان سخنانش گفت: در این کروکی‌های الکترونیک دقیقا مکان تصادف مشخص می‌شود و همه چیز طبق جی پی اس همان جایی که افسر ایستاده ثبت می‌شود. متأسفانه تا پیش از این اطلاعات کروکی‌های دستی دقیق نبود ولی در کروکی الکترونیک اطلاعت دقیق است و افسر ملزم است همه اطلاعات را در نرم افزار ثبت کند.

یکی از موضوعات ما آسیب پذیری برخی از خودرو هاست. ما بعد از بررسی کروکی دستی تصادفات در سال‌های اخیر، پراید و پژو ۴۰۵ را از رده خارج کردیم و این سیستم جدید کمک می‌کند آمار بهتر و دقیق‌تری داشته باشیم و خودروهای آسیب‌زننده و حادثه ساز را شناسایی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته