«سرمایهگذاری برای تولید» در رأس برنامههای دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار آنا، حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در جلسه بررسی تفاهمنامه عملکردی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اظهار کرد: از الزامات و بایستههای سال جدید در دانشگاه، حرکت در مسیر تحقق شعار سال«سرمایهگذاری برای تولید» با همت و تلاش مضاعف مجموعه، همراستا با توصیههای رهبر معظم انقلاب است.
وی افزود: سه نوع تولید صنعتی، کشاورزی و خدمات داریم و باید در این حوزهها اقدامات مناسب و ارزندهای انجام دهیم، پژوهش و فناوری در کشاورزی شامل فناوری تولید غذا، اصلاح ژنتیکی، ساخت رباتهای شخمزنی، رباتهای لایه روبی قنات، فناوری ساخت گلخانه هوشمند، فناوری تولید سبزی میکروگرین، تولید قارچهای دارویی و ... است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ادامه داد: پژوهش و فناوری در تولیدات صنعتی شامل فناوریهای زیستی، نانو، فناوری صنعت ساختمان، حمل و نقل، هوش مصنوعی، فناوریهای همگرا و کوانتوم میشود و دانشگاه باید در این زمینهها فعالیت کند. در زمینه خدمات، ارائه آموزش با کیفیت، ارائه خدمات بهداشتی، کیفی سازی محیط دانشگاه، ارائه خدمات دانشجویی، انجام فعالیتهای فرهنگی و ... در سال سرمایهگذاری برای تولید جدیت بیشتری لازم دارد.
کلانتری بیان کرد: ضروری است در همه حوزهها و قسمتهای دانشگاه حرکت پیشرونده در عین حال متعادلی داشته، همگام با آموزش، حوزههای پژوهش، فناوری، نوآوری، کارآفرینی مرتبط با صنعت، فرهنگی و اجتماعی و ... رصد شده و مورد بررسی دقیق و مداوم قرار گیرد. دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بر مبنای تفاهمنامه عملکردی در سه سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته؛ اما باید امسال بستههای کاری بر مبنای شعار سال به نحو جدیتری پیگیری شوند.
چگونگی تشکیل تفاهمنامه عملکردی
مدیر کل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات منطقه ۷ دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: بحث تفاهمنامه عملکردی در مرکز بازرسی با هدایت مستقیم رئیس دانشگاه از سال ۱۴۰۰ تشکیل شد، مبنای اولین دوره عملکرد خود واحدها و مراکز دانشگاهی در استان بود، کمکم رویه در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه شکل منسجمتری گرفت در سومین دوره منطبق بر سند تحول ارزیابی و هماکنون در دوره چهارم مبنای کار، بهطور دقیق، راهکنشها و بستههای کاری سند تحول و تعالی دانشگاه است.
علیرضا محمدپور اضافه کرد: این تفاهمنامه در ۱۰ بسته کاری شکل گرفته که این بستههای کاری بهطور کامل از سند تحول و تعالی دانشگاه برگرفته و استخراج شدهاند و نگاه ارزیابی در تفاهمنامه نگاه مقایسهای بین واحدهای دانشگاهی نیست؛ بلکه هر واحد دانشگاهی بر اساس عملکرد خودش مورد ارزیابی قرار میگیرد. محورهای راهبردی که در سند تحول مطرح بوده و تفاهمنامهای که بر بنیاد آن طراحی شده شامل دانشگاه پژوهشگر، نیروی خردمحور و توسعهدهنده فضای انقلابی، دانشگاه پاسخگو، دانشگاه کارآمد و پایدار و... است.
وی مطرح کرد: بسته ارتقای کیفیت و کارآمدی دورههای تحصیلی، ارتقای تربیت اخلاقی و معنوی، ارتقای پاسخگویی و قابلیت حل مسئله، توسعه فناوری نوآوری و کارآفرینی، الهام بخشی و ارتقا جایگاه بینالمللی، پیشرفت علمی و مرجعیت ساز و تمدنآفرین، دستیابی به سازمان یادگیرنده، افزایش بهرهوری و پایداری اقتصادی، فعالیت منسجم و همافزای شبکهای و تحول در فرهنگسازمانی ۱۰ بسته کاری تفاهمنامه عملکردی بوده که شاخصهای ارزیابی را شامل میشود و عملکرد استان بر این اساس سنجیده خواهد شد.
زهرا جلیلی رئیس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات منطقه ۷ دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای قزوین، زنجان و البرز هم به بیان تغییراتی که در تفاهمنامه صورت گرفته و تشریح شاخصها و نکات مهم و مؤثر پرداخت و پس از آن هر یک از حاضران در جلسه به بیان مسائل مختلف مربوط به این تفاهمنامه پرداختند.
انتهای پیام/