۰۱/ فروردين /۱۴۰۴

احتمال کاهش امتحانات دانش‌آموزان دوره متوسطه در انگلیس

احتمال کاهش امتحانات دانش‌آموزان دوره متوسطه در انگلیس
بر اساس گزارش میانی حزب کارگر انگلیس، احتمال کاهش تعداد امتحانات دوره متوسطه (GCSE) مطرح شده است، در حالی که آزمون‌های ساتس دوره ابتدایی همچنان حفظ خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری آنا، در یک طرح جدید که در گزارش میانی حزب کارگر انگلیس ارائه شده، پیشنهاد شده است که دانش‌آموزان تعداد کمتری از امتحانات نهایی دوره متوسطه (GCSE) بدهند. همچنین، برنامه «دبیرستان بین‌المللی انگلیسی» که توسط مایکل گاو، وزیر آموزش سابق، معرفی شده بود، ممکن است لغو شود. این طرح بخشی از بازنگری گسترده در منشور آموزشی انگلیس است.

گزارش میدانی منتشر شده نشان می‌دهد که آزمون‌های ساتس و سایر ارزیابی‌های دوره ابتدایی، با وجود اعتراضات زیاد از سوی والدین و معلمان، همچنان حفظ خواهند شد. با این حال، توصیه شده است که منشور آموزشی تنوع بیشتری داشته باشد تا تمام دانش‌آموزان بتوانند هویت خود را در کتاب‌ها و مواد آموزشی ببینند. همچنین، تأکید بیشتری بر موضوعاتی مانند سواد دیجیتال، آموزش رسانه‌ای، پایداری محیط زیست و علم تغییرات اقلیمی قرار گیرد تا دانش‌آموزان برای چالش‌های قرن بیست و یکم آماده شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که باید به مهارت‌های عملی و کاربردی توجه بیشتری شود. این شامل آموزش مدیریت مالی، مهارت‌های استخدام و مصاحبه، حل مسئله و سخنرانی عمومی است. این تغییرات به درخواست والدین و دانش‌آموزان ارائه شده‌اند.

بررسی منشور ملی و نظام ارزیابی مدارس دولتی انگلیس پس از پیروزی حزب کارگر در انتخابات تابستان گذشته آغاز شد. حدود ۷۰۰۰ نظر در این زمینه جمع‌آوری شده و گزارش نهایی در پاییز ارائه خواهد شد. هدف اصلی این طرح، حفظ استانداردهای بالای فعلی و همچنین بهبود وضعیت دانش‌آموزان محروم و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آموزشی است.

وزیر آموزش انگلیس اعلام کرد که ارزیابی در مدارس ابتدایی بسیار مهم است و بدون آن نمی‌توان استانداردهای آموزشی را ارتقا داد یا شکاف عملکرد بین دانش‌آموزان را کاهش داد. او همچنین از کاهش استرس ناشی از تعداد زیاد امتحانات GCSE حمایت کرد.

گوشتیران
قالیشویی ادیب

دانش‌آموزان در انگلیس معمولاً بین ۲۴ تا ۳۱ امتحان در پایان دوره متوسطه می‌دهند که این عدد بسیار بیشتر از بسیاری از کشورهای پیشرفته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد زیاد امتحانات و حجم بالای مطالب باعث می‌شود معلمان فقط برای تست تدریس کنند. البته، تعداد دروسی که دانش‌آموزان باید بخوانند کاهش نخواهد یافت.

طرفداران آموزش نگران هستند که تکرار امتحانات ریاضی و زبان انگلیسی (GCSE) باعث شکست مکرر دانش‌آموزان می‌شود و پیشنهاد کرده‌اند مسیرهای جایگزینی برای آن‌ها طراحی شود.

مخالفان این طرح معتقدند که کاهش تعداد امتحانات و تغییر در نظام آموزشی ممکن است باعث کاهش سختی و اعتبار مدارک تحصیلی شود. اما حامیان آن می‌گویند این تغییرات به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا مهارت‌های عملی و کاربردی بیشتری کسب کنند و فرصت‌های بیشتری برای یادگیری فراهم شود. در نهایت، تصمیم‌گیری درباره این طرح‌ها باید تا پایان بررسی‌ها و ارائه گزارش نهایی صبر کرد.

انتهای پیام/