دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1395 - 14:16
مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد؛

پایان استفاده از جانوران وحشی در نمایش سیرک‌ها

مدیر کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست از پایان استفاده از جانوران وحشی در نمایش‌های سیرک خبر داد.
کد خبر : 96120

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیر کل حفاظت و مدیریت شکار و صید گفت‌: براساس برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات اتخاذ شده، استفاده از جانوران وحشی در نمایش‌های سیرک خلیل عقاب از پایان خرداد ماه گذشته خاتمه یافت.
تیموری افزود: این تصمیم براساس اعلام سازمان حفاظ محیط زیست مبنی بر ممنوعیت بهره‌گیری و استفاده از حیوانات وحشی در تمام برنامه‌ها و نمایش‌های سیرک‌ها در فروردین امسال تحقق یافته است.
مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید تاکید کرد‌: سیاست‌های کلان سازمان حمایت از گونه‌های جانوری وحشی و جلوگیری از سوء استفاده، بهره کشی و قاچاق حیات وحش، از شهریور ماه سال ۱۳۹۳ با هدف ساماندهی و حذف نهایی استفاده از حیوانات در سیرک‌ها و نمایش‌های خیابانی و نگاه ویژه به مطالبات شهروندان علاقمند به حیات وحش در خصوص حمایت از گونه‌هایی که در سیرک‌ها به کار گرفته می‌شوند، تدوین شده است.
وی خاطر نشان کرد: در همین راستا جلسات متعددی با حضور کارشناسان و مدیران ستادی، سازمان‌های مردم نهاد، اساتید دانشگاه، مدیران سیرک‌ها و افراد صاحب نظر برگزار که در نهایت روش حذف تدریجی حیوانات از برنامه‌های سیرک‌ها مورد توافق صاحب نظران قرار گرفته و مقرر شد با تعیین زمان مناسب برای سیرک‌ها، نهایتاً تا پایان خرداد ماه سال ۱۳۹۵ نمایش حیوانات از کلیه سیرک‌های کشور حذف شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: شکار نمایش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته