دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1395 - 11:12

پس از امارات؛ مراکش نیز نیروهایش را از یمن عقب کشید

اخبار رسیده نشان می‌دهند که نیروهای نظامی مراکش از ترس مواجهه با نیروهای جبهه پولیساریو و بعد از تهدیدات آن‌ها، از جنگ در یمن عقب کشیده‌اند.
کد خبر : 95973

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه رای‌الیوم، روزنامه الصباح چاپ مراکش نوشت: «مراکش به دنبال بروز تنش در منطقه صحراء نیروهایش را از جنگ یمن عقب کشیده است.»


این روزنامه امروز چهارشنبه (به وقت محلی سه‌شنبه شب) نوشت که مراکش بیش از 1500 نیروی نظامی خود را از مشارکت در جنگ یمن بازداشته و به عقب رانده است.


روزنامه مراکشی منابع نقل‌قول خبر خود را موثق معرفی کرده است و می‌نویسد به دنبال تنش در منطقه صحراء، نیاز به حضور این نیروها در صحرای غربی بیش از حضور در یمن احساس شد. این نگرانی بیش از هر چیز ناشی از مواجهه نیروهای مراکشی با جبهه پولیساریو است که تهدید کرده‌اند اگر مذاکرات با دولت مراکش به نتیجه دست نیابد، مجددا اقدام به حملات مسلحانه خواهند کرد.


جبهه پولیساریو سازمانی سیاسی نظامی در صحرای غربی است. این گروه در سال 1973 (1352) به عنوان یک گروه مقاومت علیه تسلط استعمار اسپانیا بر صحرای غربی و با هدف استقلال این منطقه ایجاد شد. پولیساریو پس از خروج اسپانیا در سال 1976 (1355) از صحرای غربی و تقسیم آن میان مراکش و موریتانی به مخالفت با دولت‌های این دو کشور پرداخت.


گرچه این روزنامه عقب‌نشینی نیروهای مراکش را مربوط به درگیری‌های صحرای غربی دانسته، دلیل اصلی این عقب‌نشینی کاهش درگیری‌ها در یمن و احتمال توقف نهایی جنگ و نشست طرف‌های درگیر پای میز مذاکره است.


خبر عقب‌نشینی نیروهای مراکشی از جنگ یمن در حالی اعلام می‌شود که پنج‌شنبه گذشته یک مقام اماراتی از پایان عملیات نظامی این کشور در در یمن در قالب ائتلاف عربی خبر داده بود.


پایگاه خبری اخبار‌ الیمن گزارش کرد: «انور قرقاش، وزیر مشاور در امور وزارت امور خارجه امارات اعلام کرد که جنگ برای نیروهای اماراتی در یمن عملا تمام شده است، گرچه این نیروها برای عملیات ضد تروریسم در یمن باقی بمانند.»


محمد بن زاید آل نهیان، ولی‌عهد ابوظبی نیز این سخنان قرقاش را در کاربری توئیتر خود اعلام کرد.



انتهای پیام/

برچسب ها: جنگ یمن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته